  • 1. Data: 2004-12-18 02:00:26
    Temat: Sprzedaż zwolniona - struktura
    Od: k...@t...pl (Lipas)

    Witam !

    chciałem się upenić czy dobrze rozumuję:

    W listopadzie wystąpiła sprzedaż zwolniona.
    Liczę stosunek sprzdaży zwolnionej do opodatkowanej za
    2003 rok i według tej proporcji wyliczam za listopad
    podatek naliczony do odliczenia.
    Np. w 2003 roku sprzedaż zwolniona stanowiła 10%.
    Vat naliczony za listopad pomniejszam o 10% i otzrymuję
    Vat naliczony do odliczenia za XI/2004, reszta vatu w
    koszty.
    W styczniu obliczam strukturę za 2004 rok i wg nowej
    struktury koryguję deklarację za XI/2004.

    Czy tak ?

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas

  • 2. Data: 2004-12-18 18:15:32
    Temat: Re: Sprzedaż zwolniona - struktura
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 18 Dec 2004, Lipas wrote:
    [...]
> [...]
    >+ koszty.
    >+ W styczniu obliczam strukturę za 2004 rok i wg nowej
    >+ struktury koryguję deklarację za XI/2004.

    Jeśli dobrze zrozumiałem ideę "korekty rocznej" to trochę
    inaczej: w deklaracji za XII/2004 powinno się chyba rozliczyć
    "całoroczną korektę VATu", a nie korygować każdą f-rę miesięczną
    (za 2004) z osobna !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2004-12-19 13:50:03
    Od: alterNative <c...@g...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał(a):
> [...]
    > inaczej: w deklaracji za XII/2004 powinno się chyba rozliczyć
    > "całoroczną korektę VATu", a nie korygować każdą f-rę miesięczną

    Art. 91 ustawy o VAT

    [..]

    3. Korekty, o której mowa w ust. 1 i 2, dokonuje się w deklaracji
    podatkowej składanej za pierwszy okres rozliczeniowy roku następującego
    po roku podatkowym, za który dokonuje się korekty.

    Jacek (AlterNative)