    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Środek trwały
    Date: Mon, 21 Feb 2005 08:48:49 +0100

    On Sun, 20 Feb 2005, Nina wrote:

    >+ Mam pytanie dośc nietypowe, ale o typową sprawę:
    >+ Zakup koni do prowadzenia usług (jeżdzieckich i związanych z rekreacją
    >+ konną) - od 4000 do 6000 zł/za sztukę. Kwalifikuje się do środka trwałego,
    >+ ale:
    >+ 1) czy "koń" może być środkiem trwałym?(dodam, ze pani w US jest "prawie"
    >+ pewna, ze tak).

    O ile dobrze pamiętam - nie bardzo.
    Podstawa prawna: ustawa o ochronie zwierząt, zapis "zwierzę nie
    jest rzeczą". Co przy okazji kasuje rozważania o wyposażeniu
    ("składniki rzeczowe") :)
    Powiedziała ci owa pani jak policzyć wartość początkową takiego
    "ST" ? ;) (mam na myśli kolejne pytanie: "...jak ci się URODZI
    z już posiadanych" :>).

    Zastrzegam że piszę "z głowy czyli z niczego".
    Ale proponowałbym rozważenie czy jedna sztuka to "stado" ;)
    I sprawdzenie że ustawodawca łaskaw był zapisać w art. 24. (przypomnę:
    "Szczególne zasady ustalania dochodu") w ust. 4 taki łamaniec
    pt. "wartość przyrostu stada" służący do uwzględnienia ŁĄCZNIE
    czynników odpowiadających "samoczynnemu ulepszaniu się środków
    jakby trwałych" :) oraz odpowiednika remanentu :)

    >+ 2) w/g jakiej stawki go zamortyzować, jako tabor konny ? (tego niestety juz
    >+ nie byla pewna)

    Tia... tabor konny.... A to nie przypadkiem fura albo powóz ??

    >+ Inne pytanie dotyczy wyposażenia:
    >+ Wartość sprzętu niezbędnego do prowadzenia działalności w rozbiciu na
    >+ sztuki nie przekrocza 1500 zł (wszystko poniżej 1000) - Czy prowadzę jakiś
    >+ wykaz tego sprzętu ?, w końcu nie zalicza sie to do ewidencji wyposazenia.

    ...mam na końcu języka dwa sprzeczne komentarze, to się chwilę
    powstzymam ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)