  • 1. Data: 2005-02-20 14:53:47
    Temat: Środek trwały
    Od: Nina <n...@m...pl>

    Mam pytanie dośc nietypowe, ale o typową sprawę:
    Zakup koni do prowadzenia usług (jeżdzieckich i związanych z rekreacją
    konną) - od 4000 do 6000 zł/za sztukę. Kwalifikuje się do środka trwałego,
    ale:
    1) czy "koń" może być środkiem trwałym?(dodam, ze pani w US jest "prawie"
    pewna, ze tak).
    2) w/g jakiej stawki go zamortyzować, jako tabor konny ? (tego niestety juz
    nie byla pewna)
    Inne pytanie dotyczy wyposażenia:
    Wartość sprzętu niezbędnego do prowadzenia działalności w rozbiciu na
    sztuki nie przekrocza 1500 zł (wszystko poniżej 1000) - Czy prowadzę jakiś
    wykaz tego sprzętu ?, w końcu nie zalicza sie to do ewidencji wyposazenia.
    Z gory dziekuje za podpowiedz.
    --
    RGDS
    ---

  • 2. Data: 2005-02-21 07:48:49
    Temat: Re: Środek trwały
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 20 Feb 2005, Nina wrote:

> [...]
    >+ ale:
    >+ 1) czy "koń" może być środkiem trwałym?(dodam, ze pani w US jest "prawie"

    O ile dobrze pamiętam - nie bardzo.
    Podstawa prawna: ustawa o ochronie zwierząt, zapis "zwierzę nie
    jest rzeczą". Co przy okazji kasuje rozważania o wyposażeniu
    ("składniki rzeczowe") :)
    Powiedziała ci owa pani jak policzyć wartość początkową takiego
    "ST" ? ;) (mam na myśli kolejne pytanie: "...jak ci się URODZI
    z już posiadanych" :>).

    Zastrzegam że piszę "z głowy czyli z niczego".
    Ale proponowałbym rozważenie czy jedna sztuka to "stado" ;)
    I sprawdzenie że ustawodawca łaskaw był zapisać w art. 24. (przypomnę:
    "Szczególne zasady ustalania dochodu") w ust. 4 taki łamaniec
    pt. "wartość przyrostu stada" służący do uwzględnienia ŁĄCZNIE
    czynników odpowiadających "samoczynnemu ulepszaniu się środków
    jakby trwałych" :) oraz odpowiednika remanentu :)

    >+ 2) w/g jakiej stawki go zamortyzować, jako tabor konny ? (tego niestety juz
    >+ nie byla pewna)

    Tia... tabor konny.... A to nie przypadkiem fura albo powóz ??

> [...]
    >+ wykaz tego sprzętu ?, w końcu nie zalicza sie to do ewidencji wyposazenia.

    ...mam na końcu języka dwa sprzeczne komentarze, to się chwilę
    powstzymam ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)