    From: "Miki" <m...@f...icn.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Środki trwałe ---- ile ?
    Date: Tue, 25 Nov 2003 16:53:12 +0100

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.58.0311250011520.-209321@k6-2.portez
    jan.zabrze.pl...

    > Rację masz absolutną :), tyle że skoro mowa o "wartości związanej
    > z wyposażeniem" to AFAIK w rachubę wchodzi KPiR i rozp. o jej
    > prowadzeniu (a nie ustawa o rachunkowości - prawda li to, że
    > z UOR pojęcie "wyposażenia ewidencjonowanego" zniknęło i są
    > tylko "ŚT o istotnej wartości" czy jakoś tak ?).
    > Madalta zaaplikował(a) określenie kiedy dany środek *musi*
    > być uznany (odpowiednio) za wyposażenie ewidencjonowane bądź ŚT.
    Zacytowałem uor bo tam znalazłem definicję "środka trwałego". Zacytowałem
    również fragment z updof (art.22a), gdzie o środkach trwałych było coś co
    uznałem za definicję.
    Rozporządzenie MF w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i
    rozchodów:
    "§ 3. Określenia użyte w rozporządzeniu oznaczają:
    7) "wyposażenie" - rzeczowe składniki majątku, związane z wykonywaną
    działalnością, nie zaliczone, zgodnie z przepisami ustawy o podatku
    dochodowym, do środków trwałych,
    8) "środki trwałe" - środki trwałe w rozumieniu przepisów ustawy o podatku
    dochodowym,"

    Madalta opisał "zwyczajowe" określenia dlatego pytałem o przepisy. Ponieważ
    dopiero uczę się prawa podatkowego, dlatego pytam o źródła.
    Nie mam również doświadczeń bojowych z US i być może dlatego nie rozumiem
    strachu przed uznaniem rzeczy za środek trwały.
    Dlaczego komputrer za 2500zł wszyscy radzą mi wpisać jako wyposażenie, a nie
    środek trwały?
    Mirek