    From: wombi <w...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Status absolwenta a ZUS
    Date: Thu, 19 Oct 2006 22:54:55 +0200

    Odi napisał(a):
    > Witam,
    > niedawno ukonczylem uczelnie wyzszą i teraz szukam pracy. W zasadzie prace
    > mam ale na umowe zlecenie, czyli pracodawca nie placi za mnie skladek na
    > ZUS. Dowiedzialem sie, ze jesli w niedlugim czasie po zakonczeniu studiow
    > podejme prace (bedzą placone skladni ZUS za mnie) to okres studiow liczy sie
    > do emerytury jako "lata pracy". Stąd moje pytania:
    > -czy z tymi latami studiow jako "lata pracy" to prawda?

    Nie prawda. W Twoim przypadku wysokość emerytury będzie uzależniona
    tylko i wyłącznie od tego ile będziesz miał zgromadzonych pieniędzy w
    ZUS-ie i OFE a nie od tego ile lat będziesz pracował.

    http://www.zus.pl/swiadcze/emer005.htm#_odn3
    Emerytura dla ubezpieczonych urodzonych po 31 grudnia 1948 r.
    Prawo do emerytury według nowych zasad
    Osoby urodzone po dniu 31 grudnia 1948 r. nabywają prawo do emerytury
    według nowych zasad niezależnie od faktu przystąpienia lub
    nieprzystąpienia do jednego z otwartych funduszy emerytalnych. Jedynym
    warunkiem jest osiągnięcie minimalnego wieku emerytalnego wynoszącego co
    najmniej 60 lat dla kobiet i co najmniej 65 lat dla mężczyzn.
    Prawo do emerytury według nowych zasad nie jest uzależnione od
    udowodnienia określonego minimalnego okresu ubezpieczenia.

    I co to wg dziekanatu i rektoratu jest "status absolwenta" i jakie
    przywileje mają dla Ciebie płynąć z tego tytułu?