    From: "Iwonka" <i...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Stawki i kwoty wolne w podatku od darowizn - historia
    Date: Tue, 16 Aug 2005 12:37:47 +0200

    http://www.pit.pl/pages/i/280.php

    > I drugie: Czy do liczenia podatku spadek sumuje się z wcześniejszymi
    > darowiznami od tej samej osoby?

    Fragment artykułu Artura M. Brzezińskiego
    (http://www.pit.pl/pages/i/1186.php)

    "Należy pamiętać, że w.wym. limity obowiązują pomiędzy konkretnymi osobami i
    można je wykorzystać w ciągu pięciu lat. Zatem przy każdej darowiźnie należy
    sprawdzić, czy w ciągu ostatnich pięciu lat otrzymałem coś od tej konkretnej
    osoby. Jeżeli dostałem od niej darowiznę, wówczas o kwotę tej darowizny
    zmniejsza się kwota nieopodatkowana. Jeżeli kwota ta wynosi np. 4'902 zł,
    ale cztery lata temu dostałem od tej osoby 2'000 zł, wówczas obecnie mogę od
    niej dostać bez podatku tylko 2'902 zł. Jeżeli jednak te cztery lata temu
    dostałem od niej te 4'902zł, albo i więcej, wówczas od każdej otrzymanej
    złotówki zapłacę podatek."

    Pozdrawiam i życzę udanych tłumaczeń w US :-) (ja już to przeszłam).

    Iwona