    From: n...@s...strefa.pl (SDD)
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Stopa wolna ??
    Date: 26 Oct 2003 20:48:01 +0100

    From: "PRA" <p...@o...pl>
    To: <p...@n...pl>
    Sent: Sunday, October 26, 2003 6:41 PM
    Subject: Stopa wolna ??

    > Witam
    >
    > Debiutuję na tej grupię tym pytaniem, więc pozdrawiam wszystkich
    serdecznie.

    > Jestem pracownikiem firmy XXX, gdzie od podatku za moje zarobki odliczana
    > jest stopa wolna.
    > Mam także swoją działalność gospodarczą.
    >
    > I moje pytanie brzmi, czy rozliczając podatek dochodowy z dochodu mojej
    > firmy mogę pomiejśzyć go o stopę wolną czy nie ??

    Nie stopa, tylko kwota.
    A na jakiej podstawie pracodawca odlicza kwote wolna ?
    Najprawdopodobniek przed wyplata pierwszego wynagrodzenia podpisales druk
    PIT-2, gdzie zlozyles podpis pod oswiadczeniem, ze m.in. NIE PROWADZISZ
    DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ (opodatkowanej na zasadach ogolnych) - poniewaz
    pewnie podpisales to jako "pijany Mały Kaziu" nie czytajac , musisz zdawac
    sobie sprawe, ze zlozyles FAŁSZYWE OŚWIADCZENIE.
    Musisz jak najszybciej poinformowac ksoegowosc w zakladzie pracy, by
    zaprzestali pomniejszania Twojej zaliczki na podatek dochodowy o kwote wolna
    (poki sie US nie zorientuje).

    Pozdrawiam
    SDD

    --