  • 1. Data: 2010-07-29 18:52:27
    Temat: Straty z miesięcy ubiegłych
    Od: Rezydent <r...@g...pl>

    Firma za swoje usługi wystawia faktury pro-forma, dopiero po wpłynięciu
    zapłaty wystawia faktury.
    Dwa razy w roku księgowy u kontrahenta chodzi na urlop i w danym miesiącu
    firma nie otrzymuje pieniędzy, za to w miesiącu następnym dostaje podwójny
    wpływ.

    Jak to sie ma w kwestii rachunkowo księgowej i podatkowej?
    w miesiącu z zerowym dochodem też są wydatki i wtedy firma wykazuje stratę

    --
    Rezydent

  • 2. Data: 2010-07-30 06:03:26
    Temat: Re: Straty z miesięcy ubiegłych
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 29 Jul 2010 20:52:27 +0200, Rezydent napisał(a):

> [...]
    >
    > Jak to sie ma w kwestii rachunkowo księgowej i podatkowej? w miesiącu z
    > zerowym dochodem też są wydatki i wtedy firma wykazuje stratę

    Ma się tak, że termin wystawiania faktur VAT jest określony przez prawo a
    nie przez "widzi mi się" księgowego. Jak chcesz bardziej szczegółowo to
    niestety musisz bardziej szczegółowo napisać o tych usługach i zależności
    między wpłatami a usługami. Nie podałeś nawet czy interesuje cię jak to
    wygląda u usługodawcy czy u klienta.

  • 3. Data: 2010-07-31 15:39:59
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Rezydent" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    >Jak to sie ma w kwestii rachunkowo księgowej i podatkowej?
    >w miesiącu z zerowym dochodem też są wydatki i wtedy firma wykazuje stratę

    Abstrahujac od legalnosci wystawiania faktur dopiero po zaplacie naleznosci,
    to przeciez - jesli chodzi o podatek dochodowy - nalicza sie go kumulatywnie
    od poczatku roku a nei za kazdy miesiac oddzielnie. Jesli nie wychodzi zadna
    zaliczka na podatek dochodowy do wplaty, to sie jej po prostu nie wplaca i
    tyle

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2010-08-03 15:29:10
    Od: "Krzysztof" <k...@l...pl>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...pl> napisał

    > Abstrahujac od legalnosci wystawiania faktur dopiero po zaplacie
    > naleznosci,

    A coś jest nie tak z legalnością takiego postępowania?

    Pozdrawiam
    K.

  • 5. Data: 2010-08-03 20:52:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Aug 2010, Krzysztof wrote:

    > Użytkownik "SDD" <s...@t...pl> napisał

    > A coś jest nie tak z legalnością takiego postępowania?

    Owszem, bo zapłata nie jest w opisywanym przypadku zdarzeniem
    przypadkowo występującym, lecz warunkiem.
    A warunkiem być nie może - przy DG opodatkowaniu (jak i dokumentowaniu
    dowodem księgowym) podlega przychód NALEŻNY.
    Nieopłacenie podatku od zdarzenia gospodarczego tylko dlatego że
    nie było zapłaty jest... wróć, błąd :)
    Niewykazanie podatku (w formie "niewystawienia faktury" na przykład)
    od zdarzenia gospodarczego podlega pod KKS!

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2010-08-03 20:53:25
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 3 Sie, 17:29, "Krzysztof" <k...@l...pl> wrote:
    > Użytkownik "SDD" <s...@t...pl> napisał

    > A coś jest nie tak z legalnością takiego postępowania?

    Ano jest:

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW
    sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur,
    sposobu ich
    przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają
    zastosowania
    zwolnienia od podatku od towarów i usług

    § 9. 1. Fakturę wystawia się nie później niż siódmego dnia od dnia
    wydania towaru lub
    wykonania usługi, z zastrzeżeniem § 10 - 12.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 7. Data: 2010-08-03 21:01:55
    Od: "Krzysztof" <k...@l...pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w
    wiadomości news:ba681dfc-6a3f-46e5-b592-

    > § 9. 1. Fakturę wystawia się nie później niż siódmego dnia od dnia
    > wydania towaru lubwykonania usługi, z zastrzeżeniem § 10 - 12.

    A jak to będzie z zaliczką czy przedpłatą 100%, gdy towar zostanie wydany
    albo usługa wykonana np. dopiero 2 tygodnie później?
    Innymi słowy klient wpłaca zaliczkę (jest to warunek zamówienia/wykonania
    towaru bądź wykonania usługi) i czeka.
    Kiedy wówczas wystawienie faktury?

    Pozdrawiam
    K.

  • 8. Data: 2010-08-03 21:40:02
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Krzysztof wrote:

> [...]
    > Innymi słowy klient wpłaca zaliczkę (jest to warunek
    > zamówienia/wykonania towaru bądź wykonania usługi) i czeka.

    A przeczytałeś te paragrafy: z zastrzeżeniem § 10 - 12. ?
    Do 7 dni od wpłaty.

  • 9. Data: 2010-08-04 08:18:52
    Od: "Krzysztof" <k...@l...pl>

    Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał

    > A przeczytałeś te paragrafy: z zastrzeżeniem § 10 - 12. ?
    > Do 7 dni od wpłaty.

    Przeczytałem, ale nie bardzo rozumiem, czym to się w takim razie różni od
    opisanej tu sytuacji.
    Klient wpłaca kasę z tytułu proformy, a dostawca usług wykonuje usługę.
    Faktura wystawiona po wpłynięciu zapłaty.

    "Firma za swoje usługi wystawia faktury pro-forma, dopiero po wpłynięciu
    zapłaty wystawia faktury"
    No chyba, że wątkotwórcy chodziło o to, że najpierw usługa, potem wpłata, a
    potem dopiero faktura, a ja to zrozumiałem opacznie.

    Pozdrawiam
    K.

  • 10. Data: 2010-08-04 09:01:43
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 04-08-2010 10:18, Krzysztof pisze:

> [...]
    > No chyba, że wątkotwórcy chodziło o to, że najpierw usługa, potem
    > wpłata, a potem dopiero faktura, a ja to zrozumiałem opacznie.

    A ja to zrozumiałam tak, że firma wystawia "za usługi" (a więc raczej
    wykonane) fakturę pro-forma, czeka na zapłatę i wtedy wystawia właściwą
    faktury. Kolega napisał "dopiero po wpłynięciu zapłaty wystawia
    fakturę". Skoro przed wykonaniem usługi lub przed zapłatą zaliczki
    faktury wystawiać nie trzeba (a nawet nie wolno! taka faktura jest
    "pusta" i nie daje prawa do odliczenia VAT) to skąd to "dopiero"?
    "Dopiero" sugeruje opóźnienie.

    Znam firmę informatyczną, w której takie praktyki są stosowane od lat.
    I tłumaczenie nie pomaga, "zawsze tak robiliśmy, przecież nie będę
    płacił podatku od pieniędzy które nie wiadomo kiedy dostanę".

    Ale to akurat nie moje żylaki.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813