  • 1. Data: 2005-06-26 17:17:28
    Temat: Swiadczenia po urodzeniu dziecka - DG...
    Od: Andrzej Orawczak <k...@p...fm>

    Moja znajoma prowadzi dzialalnosc gospodarcza oraz jest zatrudniona na
    umowe-zlecenie, z tytulu wlasnej DG odprowadza jedynie skladke zdrowotna,
    a pozostale sa oplacane z tytulu umowy-zlecenia. Stad pytanie, czy po
    urodzeniu dziecka przysluguje jej cokolwiek, a jesli tak to czy nie majac
    pracownika moze w tym czasie wystawiac faktury etc.? Z gory dziekuje
    za pomoc i pozdrawiam grupowiczow...

  • 2. Data: 2005-06-26 19:00:29
    Temat: Re: Swiadczenia po urodzeniu dziecka - DG...
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

> [...]
    > urodzeniu dziecka przysluguje jej cokolwiek, a jesli tak to czy nie majac
    > pracownika moze w tym czasie wystawiac faktury etc.? Z gory dziekuje

    Jeżeli chodzi o świadczenia z tytułu urodzenia dziecka to zależy od dochodu.
    Jeżeli jest mniejszy na osobę niż 504 zł (dokładnie nie pamiętam) to będzie
    się jej należał zasiłek rodzinny + jednorazowo 500 zł. Ale to nic wspólnego
    z dg nie ma poza dochodami.
    Zasiłku macierzyńskiego nie dostanie bo nie płaciła składek na ub.
    chorobowe - społecznych.
    Co do wystawiania faktur to nie mam pojęcia.

    --
    PawełJ

  • 3. Data: 2005-06-27 07:00:01
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:d9mu9r$5ht$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > wspólnego z dg nie ma poza dochodami.
    > Zasiłku macierzyńskiego nie dostanie bo nie płaciła składek na ub.

    Nie z tytułu DG ale pewnie opłacała z tytułu umowy-zlecenia, z tym że pewnie
    od kwoty możliwie najniższej i ewentualny macierzyński byłby sprawą
    groszową.

    > Co do wystawiania faktur to nie mam pojęcia.
    Zasiłek macierzyński otrzymuje się na urlopie macierzyńskie, a urlop oznacza
    ze nie prowadzi się wtedy DG i nie świadczy się pracy.

  • 4. Data: 2005-06-27 07:27:47
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Magdalena B" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Zasiłek macierzyński otrzymuje się na urlopie macierzyńskim, a urlop
    > oznacza ze nie prowadzi się wtedy DG i nie świadczy się pracy.
    Jedno sprostowanie: chyba że DG nie wyklucza osobistego sprawowania opieki
    nad dzieckiem, czyli że faktury są wystawiane w domu przy dziecku.
    No i jeszcze jedno: jeśli straci Pani inny tytuł do ubezpieczenia
    społecznego (umowa zlecenie) to trzeba będzie od DG odprowadzać cały ZUS.
    MB