    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Światelko w cieknym tunelu?
    Date: Wed, 28 Apr 2004 09:33:47 +0200

    Użytkownik Łukasz Góralczyk napisał:
    > Polecam:
    > http://pb.pl/content.aspx?sid=wiadomosci&id=290827
    >
    > Istnieje nadzieja, ze "automatem" bedzie mozna przeniesc to na grunt nowej
    > ustawy...

    Można by powiedzieć - nareszcie ktoś poszedł po rozum do głowy.
    Niestety, orzeczenie TK nie działa wstecz, kogo juz ukatrupili tym
    przepisem tego ukatrupili.
    Ale możemy odetchnąc, przynajmniej jeżeli chodzi o przyszłe kontrole
    dotyczące okresu obowiązywania przepisu.
    Za jakiś czas, jesli mi skontrolują VAT za okres przed 1 maja 2004 moge
    przynajmniej o jedno się nie bać - że mnie zgnoją za nieuczciwośc
    kontrahenta.

    Mamy jednak identyczny zapis w nowej ustawie. Nie da sie tego wyroku
    zastosowac "automatem" do nowej stawy. Ten zapis musi być przez TK
    rozpatrywany odrębnie. A to trwa.
    Możemy co nawyżej miec nadzieję że porcedura będzie krótsza.
    Ale ona nawet sie jeszcze nie zaczeła. Miejmy nadzieje że RPO nie bedzie
    czekał az nowa ustawa zbierze krwawe żniwo tym samym, niekonstytucyjnym
    przepisem.

    Maddy z lekka ulga ale i pewnym niepokojem

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl