    From: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Szlag trafił kwartalne rozliczanie VATu :(
    Date: Mon, 26 Jan 2009 13:45:50 +0100

    Dziękuję bardzo za pomoc, chciałbym uściślić:

    > ...i tyle.

    Wpłacam co miesiąc/kwartał zaliczki i wszystko rozliczam dopiero w PIT
    rocznym?
    Zaliczki idą do 20 każdego miesiąca na odpowiednie konto w US,a przy
    kwartalnych do 20 Kwietnia, Lipca, itp..?

    > Ano.
    > Wyraźnie zaznaczyć, że kwartalny ale *nie* kasowy - u mnie prosili,
    > żeby się nie pogubić.

    Czyli pismo czy jakiś druk? W zwykłym piśmie mam wyraźnie zaznaczyć, że
    kwartalny ale *nie* kasowy?

    > Już wyślij, to się nie spóźnisz :>
    > A na poważniej - to ja składałem. Z kopią.
    > Mam datownik na kopii i już.

    Ja najczęściej wysyłam (np VAT7) poleconym, rozumiem, że jeśli wyślę pismo o
    kwartalnym VAT przed 25 marca to będzie ok, czy mam czas do 25 kwietnia?

    > Bo "miesięczni" płacą w grudniu zaliczkę za listopad *i* grudzień
    > w wysokości listopadowej.

    To znam i rozumiem.

    > A "kwartalni" w wysokości za III kwartał, zaś podatek mają do
    > rozliczenia do kwietnia.

    Razem z PITem rocznym?
    W grudniu płacą za kwartał lipiec-wrzesień?

    > Przychód im więc nie wadzi, czy w listopadzie czy w grudniu, zaś
    > "miesięczni" szukają kosztów za wszelką cenę, zaś przychody chcą
    > (z tego samego powodu, czyli "podatek do kwietnia") przerzucać
    > na grudzień.

    Czyli analogicznie jakby przy miesięcznym nie płacić podwójnej zaliczki w
    listopadzie?

    pzdr.
    Mariusz