  • 1. Data: 2009-01-23 10:32:36
    Temat: Szlag trafił kwartalne rozliczanie VATu :(
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    No tak, aparat nacisku umie tylko psuć :(
    Kwartalny VAT praktycznie przestał mieć jakikolwiek sens, wręcz zaczyna być
    problemem...

    Debile wymyśliły, żeby w kolejnych miesiącach płacić 1/3 zaliczki zapłaconej
    za poprzedni kwartał! Skutek jest taki, że można pięknie popłynąć jeśli się
    ma lepsze i gorsze kwartały, a w dodatku jak już się zapłaci w cholerę
    nienależnego VATu to potem trzeba się ubiegać o zwrot (i pewnie czekać na
    kontrolę :-/)

    Człowiek chciałby normalnie prowadzić firmę i pracować, a ta banda idiotów
    nic tylko chce zmusić go żeby zajmował się przede wszystkim podatkami i
    bieganiem do księgowej...

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 2. Data: 2009-01-23 11:02:25
    Temat: Re: Szlag trafił kwartalne rozliczanie VATu :(
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 23-01-2009 o 11:32:36 Jacek Osiecki <j...@c...pl> napisał(a):

    > No tak, aparat nacisku umie tylko psuć :(
    > Kwartalny VAT praktycznie przestał mieć jakikolwiek sens, wręcz zaczyna być
    > problemem...

    Gratuluję obrotu, dziwię się tylko że przy takim obrocie nie możesz
    zapłacić 200zł księgowemu żeby to rozwiązał w miarę bezbolesnie :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-01-23 11:10:48
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    Tomek pisze:
    > Dnia 23-01-2009 o 11:32:36 Jacek Osiecki <j...@c...pl> napisał(a):
    >
    > Gratuluję obrotu, dziwię się tylko że przy takim obrocie nie możesz
    > zapłacić 200zł księgowemu żeby to rozwiązał w miarę bezbolesnie :-)

    Dodam tylko, żeby nie siać paniki:

    "(...)Tylko mali podatnicy, których przychody nie przekroczyły w
    poprzednim roku 1 mln 200 tys. euro, będą mogli wpłacać podatek co
    kwartał.(...)"

    --
    Blog: http://blog.stalica.info

  • 4. Data: 2009-01-23 11:15:06
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Jacek Osiecki pisze:
> [...]
    > ma lepsze i gorsze kwartały, a w dodatku jak już się zapłaci w cholerę
    > nienależnego VATu to potem trzeba się ubiegać o zwrot (i pewnie czekać na
    Gdzie? Co? Jak?? Może byś tak łaskawie podał jakieś źródło ...
    Maciek

  • 5. Data: 2009-01-23 11:37:46
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 23 Jan 2009 12:02:25 +0100, Tomek napisał(a):
    > Gratuluję obrotu, dziwię się tylko że przy takim obrocie nie możesz
    > zapłacić 200zł księgowemu żeby to rozwiązał w miarę bezbolesnie :-)

    Jeśli w jednym kwartale mam do zapłaty x PLN VATu, a w następnym 1/10 x
    to niby co ma zrobić ta księgowa? Namówić "nie wystawiaj pan faktur"?

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 6. Data: 2009-01-23 11:39:23
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 23 Jan 2009 12:10:48 +0100, Daniel Stalica napisał(a):
    > Dodam tylko, żeby nie siać paniki:
    > "(...)Tylko mali podatnicy, których przychody nie przekroczyły w
    > poprzednim roku 1 mln 200 tys. euro, będą mogli wpłacać podatek co
    > kwartał.(...)"

    Można prosić o źródło?

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 7. Data: 2009-01-23 11:43:22
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    > Dodam tylko, żeby nie siać paniki:
    > "(...)Tylko mali podatnicy, których przychody nie przekroczyły w
    > poprzednim roku 1 mln 200 tys. euro, będą mogli wpłacać podatek co
    > kwartał.(...)"

    Czyli - ci którzy mieli dotąd prawo do rozliczeń kwartalnych, nadal mają
    wszystko po staremu? Jeśli tak, to cofam piętno ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 8. Data: 2009-01-23 11:52:57
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 23 Jan 2009 11:43:22 +0000, Jacek Osiecki napisał(a):

    > Czyli - ci którzy mieli dotąd prawo do rozliczeń kwartalnych, nadal mają
    > wszystko po staremu?

    Dokłądnie tak.

    > Jeśli tak, to cofam piętno ;)

    Właź pod stół.....

  • 9. Data: 2009-01-23 12:12:25
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 23 styczeń 2009 12:37
    (autor Jacek Osiecki
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <s...@t...ceti.pl>):

    > Jeśli w jednym kwartale mam do zapłaty x PLN VATu, a w następnym 1/10 x
    > to niby co ma zrobić ta księgowa? Namówić "nie wystawiaj pan faktur"?

    Rozliczać miesięcznie? Nie rozumiem po co komu kwartalny Vat
    --
    Tristan

    Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z płyt Mydełko Fa i Mydełko Fa 2

  • 10. Data: 2009-01-23 12:17:17
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 23 Jan 2009 13:12:25 +0100, Tristan napisał(a):
> [...]
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <s...@t...ceti.pl>):
    > Rozliczać miesięcznie? Nie rozumiem po co komu kwartalny Vat

    Po to żeby zajmować się pracą, a nie księgowością i lataniem co chwila do
    księgowej - zawieźć papiery, podpisać i podbić deklarację...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944