  • 1. Data: 2009-01-22 19:34:00
    Temat: VAT marza
    Od: "Anka" <a...@w...pl>

    Kupilam towar od firmy. Firma wystawila mi fakture VAT marza, Jak to
    zaksiegowac w rejestrach i w KPiR.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-01-22 23:54:22
    Temat: Re: VAT marza
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Jan 2009, Anka wrote:

    > Kupilam towar od firmy. Firma wystawila mi fakture VAT marza, Jak to
    > zaksiegowac w rejestrach

    A księgujesz zakupy "zw" i 0%?
    Pytam poważnie - *jeśli* ktoś księguje, to na podobnej zasadzie.
    Ale *potrzeba* takiego księgowania jest rzadka!

    > i w KPiR.

    "normalnie"?
    Nie wiem o co pytasz :D

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2009-01-23 08:27:06
    Od: "Anka" <a...@w...pl>

    Pytam o to jak to zaksiegowac. Jestem watowcem.
    Czy w KPiR moge to zaksiegowac jako wartosc towaru handlowego i czy cala
    kwote ?

  • 4. Data: 2009-01-23 09:12:16
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news napisal:
    > A księgujesz zakupy "zw" i 0%?
    > Pytam poważnie - *jeśli* ktoś księguje, to na podobnej zasadzie.
    > Ale *potrzeba* takiego księgowania jest rzadka!

    Dlaczego 'rzadka'? Na odwrocie deklaracji VAT-7 masz wyliczanke
    dotyczaca kwot netto i VAT nabytych uslug i towarow. Jak zamierzasz
    wyliczyc sume netto nie majac wprowadzonych do rejestrow nabytkow
    'zw' i 0%?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 5. Data: 2009-01-23 09:38:59
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 23-01-2009 o 10:12:16 Jacek_P <L...@c...edu.pl> napisał(a):

> [...]
    > dotyczaca kwot netto i VAT nabytych uslug i towarow. Jak zamierzasz
    > wyliczyc sume netto nie majac wprowadzonych do rejestrow nabytkow

    Hint: a możesz nie odliczyć faktury z VAT np. 22%?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 6. Data: 2009-01-23 11:14:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Jan 2009, Jacek_P wrote:

    > Dlaczego 'rzadka'?

    Bo jedyny praktyczny przykład przeciwny w obrocie krajowym
    to rozliczanie proporcją zakupów.

    > Na odwrocie deklaracji VAT-7 masz wyliczanke
    > dotyczaca kwot netto i VAT nabytych uslug i towarow. Jak zamierzasz
    > wyliczyc sume netto nie majac wprowadzonych do rejestrow nabytkow
    > 'zw' i 0%?

    Zwyczajnie.
    *Jeśli* nie potrzebuję kwoty netto zakupów "zw" i 0% (a większość
    podatników ich *nie* potrzebuje, prawda?) to nie ujmuję.

    Sekcja D obejmuje rozliczenie *podatku naliczonego*, od zakupów
    od których *nie chcę* odliczać podatku - nie muszę.
    Zgadza się? (tak wynika z ustawy - "podatnik ma prawo" - zaś
    rozporządzenie, którego częścią jest deklaracja, nie może
    naruszać ustawy, w szczególności nakładać nowych obowiązków).

    No to jak nie chcę odliczać od "zw", to nie muszę ujmować :)
    Nie korzystam z prawa do odliczania (od wybranych zakupów),
    a to mogę (w mysl ustawy).
    Jak ktoś *chce* (odliczać 0 zł ;)) to oczywiscie zakazu (ujęcia)
    nie ma!

    pzdr, Gotfryd