  • 1. Data: 2009-01-22 08:12:29
    Temat: przedlplata - czy trzeba wystawiac f-re zaliczkowa?
    Od: "Michał" <n...@...pl>

    Witam,
    pracuję w sp. z o.o. praktyka jest taka, że w przypadku sprzedaży -
    wystawiamy klientowi f-re pro-forma, po wpłacie CAŁOŚCI, wystawiamy w tym
    samym dniu f-rę zaliczkową, za kilka dni, przy wysyłce, wystawiamy f-rę
    końcową - czy to ma sens?

    Prywatnie załatwiam zakupy tak, że proszę o pro-formę, wpłacam całość i
    dostaję normalną f-rę sprzedaży, bez zaliczkowych itp, bo przecież wpłacam
    całość.
    Może w z o.o. są inne wymogi?

    Będę wdzięczny za jakies wskazówki.
    Pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2009-01-22 08:32:00
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 22-01-2009 o 09:12:29 Micha? <n...@...pl> napisał(a):

    > Witam,
    > pracuje w sp. z o.o. praktyka jest taka, ?e w przypadku sprzeda?y -
    > wystawiamy klientowi f-re pro-forma, po wp?acie CA?O?CI, wystawiamy w tym
    > samym dniu f-re zaliczkow?, za kilka dni, przy wysy?ce, wystawiamy f-re
    > koncow? - czy to ma sens?

    Z tym że końcowa na 0zł ? Można i tak, tylko szkoda papieru.

    > Prywatnie za?atwiam zakupy tak, ?e prosze o pro-forme, wp?acam ca?o?ae i
    > dostaje normaln? f-re sprzeda?y, bez zaliczkowych itp, bo przecie? wp?acam
    > ca?o?ae.

    Jeśli w ciągu 7 dni od zaliczki jest dostawa
    to ludzie wystawiają często tylko fakturę na dostawę.
    A skarbówka się ZTCW nie czepia.

    > Mo?e w z o.o. s? inne wymogi?

    Są takie same

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-01-22 08:34:21
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Ja mam z kolei inne pytanie.

    Przy zakupie domeny czy serwera, po wpłacie
    dostaję faktury na usługę, żadnych zaliczkowych.
    A faktura na usługę powinna być wystawiana po wykonaniu
    usługi. Czy mam stos pustych faktur których
    jednak nikt się nie czepia (tak jak tych PDFów z bluemedii).

    Jak to możliwe, o co tu chodzi?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 4. Data: 2009-01-22 17:20:37
    Od: <s...@a...pl>

    > Z tym że końcowa na 0zł ? Można i tak, tylko szkoda papieru.

    Wg mojego US zerowa faktura jest:
    - wg interpretacji ustnej: to dopuszczalne
    - wg interpretacji pisemnej: jest to postępowanie nieprawidłowe, niedupuszczalne

  • 5. Data: 2009-01-22 17:41:34
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 22-01-2009 o 18:20:37 <s...@a...pl> napisał(a):

    > Wg mojego US zerowa faktura jest:
    > - wg interpretacji ustnej: to dopuszczalne
    > - wg interpretacji pisemnej: jest to postępowanie nieprawidłowe, niedupuszczalne

    Zdaje się że Plus GSM dostał inną interpretację bo przysłał mi kiedyś właśnie zerową
    fakturę :-) Ale faktycznie przepis brzmi tak że nie powinno się tych "zerówek"
    wystawiać.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 6. Data: 2009-01-22 19:17:14
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > zerową
    > fakturę :-) Ale faktycznie przepis brzmi tak że nie powinno się tych "zerówek"

    Fakt, kiedyś też taką od nich dostałem za 1069.... :)

  • 7. Data: 2009-01-22 19:34:38
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 22-01-2009 o 20:17:14 <s...@a...pl> napisał(a):

    > Fakt, kiedyś też taką od nich dostałem za 1069.... :)

    Chociaż mowa była o fakturach zaliczkowych, a to była faktura "zwykła".

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 8. Data: 2009-01-22 23:22:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Jan 2009, Tomek wrote:

> [...]
    > usługi. Czy mam stos pustych faktur których
    > jednak nikt się nie czepia (tak jak tych PDFów z bluemedii).

    Widocznie o szczególne zasady opodatkowania.
    Zakładając iż traktują "sprzedaż domeny" jako *prawo* majątkowe,
    mielibyśmy art.19.13.9 i dalej wskazanie usługi w art.27.4.1 :)

    http://www.gofin.pl/nowe_okno.php?id_temat_html=2864
    8&id_pismo=509&i=42

    "sprzedaży praw lub udzielania licencji i sublicencji, przeniesienia lub
    cesji praw autorskich, patentów, praw do znaków fabrycznych, handlowych,
    oddania do używania wspólnego znaku towarowego albo wspólnego znaku
    towarowego gwarancyjnego, albo innych pokrewnych praw"

    Przyznaję że "prawo do serwera" mi nie do końca pasuje do "praw
    pokrewnych", jako że wymienione (spośród wszystkich praw majątkowych)
    są jedynie prawa związane z własnością intelektualną (swoją drogą,
    mogli jasno zapisać "prawa intelektualne" - za trudne było czy to
    celowy hak?)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2009-01-23 08:37:13
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 23-01-2009 o 00:22:26 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

    > Widocznie o szczególne zasady opodatkowania.
    > Zakładając iż traktują "sprzedaż domeny" jako *prawo* majątkowe,
    > mielibyśmy art.19.13.9 i dalej wskazanie usługi w art.27.4.1 :)

    Domena to może tak, ale serwer ?

    > http://www.gofin.pl/nowe_okno.php?id_temat_html=2864
    8&id_pismo=509&i=42

    Hej, jest tam tego więcej?? Znaczy się wykolorowane kolejne nowelizacje?
    Bo szukania pdfów mam serdecznie dosyć.

> [...]
    > są jedynie prawa związane z własnością intelektualną (swoją drogą,
    > mogli jasno zapisać "prawa intelektualne" - za trudne było czy to

    No właśnie, a serwery razem z domeną mi fakturują.
    Doradca podatkowy mi napisał żeby się tym nie przejmować
    bo można to traktować jako usługę przydzielenia konta na serwerze na rok,
    ale jakby mi się trafiło wystawić takie coś to bym trochę się bał.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 10. Data: 2009-01-23 09:09:35
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-01-23, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    [...]

    8&id_pismo=509&i=42

    > Hej, jest tam tego więcej?? Znaczy się wykolorowane kolejne nowelizacje?
    > Bo szukania pdfów mam serdecznie dosyć.

    Jest.
    http://www.przepisy.gofin.pl/
    wybierasz dziedzinę, akt prawny i wersję "do druku".

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl