    From: "Adam" <e...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Tak zwani życzliwi sąsiedzi........
    Date: Wed, 13 Feb 2002 23:32:29 +0100

    Co

    > Mogą.
    > Zapłacić!

    Co ty chłopie, jesteś z tych co nachodzą tego biednego Piekarza?
    Prezentujesz tu jakiś posstalinowski lęk.
    Najpierw niech przeprowadzą postępowanie, potem dowód ze świadków, a potem
    dopiero zacznie się postępowanie wymiarowe i ewentualnie dalsze
    procedowanie.
    Ciekawe, czy sąsiad, który napisał anonim zgodzi sie stanąć w sązie twarzą w
    twarz z piekarzem. Chyba po to, żeby dostać w dziób za 100 zł.
    To czym dysponuje w tej chwili US to domniemanie (oczywiście trudno tu
    całkowicie przesądzać, jako że kolega Piekarz tu nie przedstawił
    wyczerpująco sytuacji faktycznej).

    Natomiast linia rozumowania zaprezentowana przez mojego szanownego
    przedmówcę spowadza się do zastosowania zasady - z pkp nie wygrasz. Drogi
    kolego ekspiatorze - teraz nastały czasy niedouczonych urzędników i
    biegłych w prawie doradców (przedtem byli niedouczeni urzednicy, ale nie
    było biegłych doradców). Piekarzowi radzę wizytę u doradcy podatkowego (jak
    sprawa będzie na etapie postępowania podatkowego). Zaoszczędził w końcu na
    tej sprzedaży, co jej nie było.

    Ale przeprowadźmy eksperyment myślowy - kolega Piekarz się przyznaje. Do
    czego? Czy ma zrobić zestawienie kwot? Czy też przedstawić analizę rynku, z
    której wynika, ze rynek pieczywa razowego w styczniu 2002 jest o 1,8% wyższy
    niż w styczniu 2001 i w związku z tym obrót 1000 nalezy pomniejszyć o te
    1,8%.
    Czy ma zaprosić państwo inspektorostwo na piwo i uzgodnić kwoty? Czy
    wystarczy, że się wybatoży w holu US, czy też jednak będzie kara z UKS? Czy
    odpowiednie paragrafy kodeksu karnego skarbowego wylosuje szanowsna komisja,
    czy też Piekarz wskaże jak na spowiedzi wszystkie swoje przestępstwa i,
    znajdując ukojenie w akcie skruchy dorzuci jeszcze znajomość z małoletnią?

    To chyba nie tak. Winę trzeba udowodnić, a przedtem jeszcze trzeba udowodnić
    zamiar. Kolega Piekarz ma pewnie nieczyste sumienie, bo raz czy dwa
    zapomniał wpisać sprzedaż do zeszytu. Trudno - dlatego właśnie zus ledwie
    dyszy, mazowiecka kasa chorych ma tylko 10000 m kw. marmurów, a bezrobotni
    nie dostają po 1200, że .takie pasożyty jak kolega Piekarz sprzedają
    dwadzieścia bułek na lewo i zatrudniają znajomych, nie buląc za nich haraczu
    dla janosików z centrali.
    Ale jak się wszyscy przyznamy i się ukarzemy, to będziemy arkadią, a unia
    pracy się samorozwiąze..

    Pozdrawiam gorąco
    Ed