eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiTelefony - sprzedaż na Allegro - Urząd Skarbowy i VAT do zapłacenia › Re: Telefony - sprzedaż na Allegro - Urząd Skarbowy i VAT do zapłacenia
    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Telefony - sprzedaż na Allegro - Urząd Skarbowy i VAT do zapłacenia
    Date: Tue, 28 Aug 2007 08:02:17 -0500

    MiSSieK wrote:

    > Kilka dni temu uzyskalem kolejne decyzje
    > http://misssiek.klub.chip.pl/dec3.pdf w ktorych zostaly mi "policzone"
    > stare pierdoly ktorych sie pozbywalem na allegro (np. stare kasety,
    > ktorych szkoda mi bylo wyrzucic, prospekty samochodowe, monety, stare
    > ksiazki, kufle do piwa, czesci z mojego starego komputera, itp.). Poza
    > tym Urzad Skarbowy bral pod uwage dane uzyskane od Allegro, w ktorych
    > niestety nie bylo informacji na temat aukcji nie sfinalizowanych. Czyli
    > naliczyli mi tez takie przedmioty ktorych nigdy nie sprzedalem.
> [...]

    UPDOF
    Art. 10.
    1. Źródłami przychodów są:
    8) odpłatne zbycie
    d) innych rzeczy,
    - jeżeli odpłatne zbycie NIE NASTĘPUJE w wykonaniu działalności
    gospodarczej i zostało dokonane[...]- przed upływem PÓŁ ROKU, licząc od
    końca miesiąca, w którym nastąpiło nabycie;

    Musisz wykazać, że sprzedaż tych rzeczy nie była powiązana z
    prowadzeniem działalności w postaci sprzedaży telefonów.
    US wsadził wszystko do jednego worka i słusznie naliczył VAT.
    Staraj się to teraz przełożyć do innego worka z napisem osoba fizyczna
    bez DG.