  • 1. Data: 2018-04-23 00:15:47
    Temat: Telewizor w koszty
    Od: Marek <x...@x...xxx>

    Witam,

    prowadzę sprzedaż i montaż kamer do monitoringu, komputerów, konsol i
    gier komputerowych. Posiadam w lokalu monitor i najczęściej na nim
    pokazuję klientom jak wygląda obraz z danej kamery czy dana gra. Wiąże
    się to z pewnymi niedogodnościami, gdyż klient wchodzi za biurko aby móc
    to obejrzeć. Założyłem tez monitoring lokalu i chcąc zakupić do niego
    monitor stwierdziłem, że za cenę 55 calowego telewizora mogę kupić dużo
    mniejszy monitor, więc zakupiłem TV 55" w roli monitora na fakturę. Po
    zakupie zacząłem czytać, że TV w firmie to sprawa dyskusyjna i mam
    wątpliwości czy księgować ten zakup w KPiR i ewidencji VAT. Jeżeli się
    nie zdecyduję to nie będzie problemu, że posiadam fakturę a nie
    zaksięgowałem ? Koszt jest chyba przywilejem a nie obowiązkiem ?
    Naprawdę ten TV na ścianie rozwiązałby mi sporo problemów i usprawnił
    pracę, ale nie chciałbym się tez narażać na kontroli. Co sądzicie o tej
    sytuacji ?

    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2018-04-23 08:02:13
    Temat: Re: Telewizor w koszty
    Od: jureq <j...@n...no>

    W dniu Mon, 23 Apr 2018 00:15:47 +0200, użytkownik Marek napisał:

> [...]
    > Naprawdę ten TV na ścianie rozwiązałby mi sporo problemów i usprawnił
    > pracę, ale nie chciałbym się tez narażać na kontroli. Co sądzicie o tej

    Masz rację, że zaliczenie w koszty jest przywilejem a nie obowiązkiem.
    Niektórzy księgowi twierdzą jednak, że powinno się to zaksięgować a
    następnie przekazać na cele prywatne. Dotychczas nikt się tym nie
    przejmował, bo było to niesprawdzalne. Obecnie w związku z JPK_VAT będzie
    to dla skarbówki jak najbardziej widoczne, więc jest szansa, że będziesz
    musiał składać wyjaśnienia co się stało z fakturą.

    Jeżeli telewizor będzie wisiał na ścianie w siedzibie firmy a nie w domu,
    to nie przejmował bym się i zaliczył go normalnie w koszty.

    Kupując telewizor zamiast monitora, możesz mieć problemy z abonamentem
    RTV na firmę.

  • 3. Data: 2018-04-23 12:48:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jureq" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Masz rację, że zaliczenie w koszty jest przywilejem a nie
    >obowiązkiem.

    Chodzi o po glowie sytuacja, ze jest to przywilej obowiazkowy.
    Ale to w jakos tak bylo "podatnik mogl wliczyc w koszty, ale tego nie
    zrobil, a poniewaz nie zrobil dobrowolnie, nie przysluguje mu ..."

> [...]
    >będziesz
    >musiał składać wyjaśnienia co się stało z fakturą.

    To jedno, a drugie ... przekazanie w/g srednich cen, wiec trzeba zysk
    doliczyc i VAT :-)

    Albo uznaja, ze przekazanie z firmy bylo obowiazkowe, wiec VAT od
    przekazania sie nalezy, a VAT od zakupu ... juz za pozno, zeby
    odliczyc :-)

    >Jeżeli telewizor będzie wisiał na ścianie w siedzibie firmy a nie w
    >domu,
    >to nie przejmował bym się i zaliczył go normalnie w koszty.

    Tylko anteny nie podlaczac.

    No i ... drogi komputer do tego ?
    Przestali sie juz czepiac, ze drukarka to nie jest srodek trwaly,
    tylko rozbudowa s.t., wiec nalezy amortyzowac ?

    J.

  • 4. Data: 2018-04-23 13:55:57
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-04-23 o 12:48, J.F. pisze:
    > Przestali sie juz czepiac, ze drukarka to nie jest srodek trwaly, tylko
    > rozbudowa s.t., wiec nalezy amortyzowac ?

    Różne idiotyczne czepiania się obiły mi się, ale tego nie kojarzę.
    Rozumiem tak:
    Kupujemy drukarkę i podłączamy ją do sieci (aby wszyscy mogli drukować).
    Trudno określić który komputer został rozbudowany, a że sieć
    (okablowanie strukturalne) na stałe związana z budynkiem to może
    drukarka jest rozbudową budynku? :)
    P.G.

  • 5. Data: 2018-04-23 16:51:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

> [...]
    >drukować).
    >Trudno określić który komputer został rozbudowany, a że sieć

    Ale rozumiesz, ze w sytuacji gdy komputer kosztuje 3000 zl, a drukarka
    1000, a limit byl 3500, to zakwestionowanie jest warte uwagi :-)
    Urzednika nie interesuje, ze wszyscy, trzeba wskazac rozbudowany
    srodek trwaly :-)

    >(okablowanie strukturalne) na stałe związana z budynkiem to może
    >drukarka jest rozbudową budynku? :)

    A prosze bardzo - i amortyzacja 30 lat :-)

    Tylko:
    -a jesli pomieszczenia wynajmowane ? Ale doliczyc do sieci - prosze
    bardzo.
    -teraz wiele drukarek ma wifi :-)

    J.

  • 6. Data: 2018-04-24 17:47:48
    Od: adam <a...@a...pl>

    W dniu 2018-04-23 o 00:15, Marek pisze:
> [...]
    > Naprawdę ten TV na ścianie rozwiązałby mi sporo problemów i usprawnił
    > pracę, ale nie chciałbym się tez narażać na kontroli. Co sądzicie o tej

    Nie ma problemu, żeby monitor był kosztem, bo jest Ci potrzebny i zakup
    jego jest uzasadniony. Jeśli telewizor jest dużo tańszy i może pełnić
    funkcję monitora, to wg mnie też może iść w koszty. Opisz tylko
    dokładnie fakturę na odwrocie (bo za 5 lat zapomnisz) i wykaż, że zakup
    był ekonomicznie uzasadniony, dlatego jest to TV, a nie monitor. Nie
    zakupuj oczywiście anteny i innych akcesoriów.

    Odrębne przepisy nakazują Ci opłacać abonament RTV, nie ważne, że nie
    oglądasz TV. Skoro te przepisy nakazują Ci opłacić abonament, to tez
    jest to koszt.

    To tak na logikę moją jako przedsiębiorcy. Logika urzędniczki US będzie
    zapewne inna, pozostaje wtedy tylko droga sądowa. Ja bym się nie
    obawiał, US nie są już takie silne w sądach.

  • 7. Data: 2018-04-26 00:20:42
    Od: Marek <x...@x...xxx>

    Dzięki wszystkim za rady, ale stchórzyłem i anulowałem zamówienie na TV.
    Pozdrawiam
    Marek