    From: gonia <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Tępą biurwę w US [bardzo długie i wkurwione]
    Date: Mon, 16 Jul 2007 07:43:20 +0200

    Użytkownik Paszczak napisał:

    > Obawiam się, że na piśmie to ja dostanę odmowę zwrotu VATu.

    > Ona wie, że ma termin. "Jak nie będę miała przekonujących dokumentów
    > przed tym terminem, to będę musiała odmówić zwrotu".

    i w związku z tym terminem, obawiając się, że jednak to może byc
    wewnątrzwspólnotowe bądź eksport(biorąc pod uwagę granicę w miejscu
    punktu celnego a nie wg mapy - to chyba problem większości urzędników,
    ja tez ostatnio tlumaczyłam, że w centrum miasta może byc granica
    państwowa, o ile dokonuje sie tam odprway celnej)puści ten zwrot. Co
    najwyżej zgłosi kontrolę w związku z tym zwrotem. A tu troszeczkę
    łatwiej, bo juz w tej chwili nawet przy VAT znowu na pismie dają, czego
    się czepiają.

    My grzecznie dołączaliśmy komplet rejestrów, dowody przesyłek i co sobie
    zazyczono. Ale po ostatniej kontroli, gdzie babsztyl miał nadzieję afere
    międzynarodową wykyć, dostaje gołe deklaracje. Wolę , żeby oni do mnie
    przyszli jak ja mam ganiać z papierkami.

    A po następnej kontroli (średnio co pół roku za ostatnie pół;>), któej
    wyniki będą OK, złożymy skargę na utrudnianie prowadzenia dizałalności.
    Nie możemy się już doczekać tej chwili;>

    z ciekawostek, o któych niżej:
    mimo podłączenia dokumentu z VIESu,że podatnik jest hjak najbardziej
    unijny, panie uparcie i głosno upierały się, że nr NIP jest
    nieprawidłowy. Na pytanie, co w sytuacji, w której wg ich pana
    sprawdzającego jest nieprawidłowy a ja mam potwierdzenie nie usłyszałam
    nic, ale za to w protokole wyraźnie poinformowano nas o tym ( również i
    o tym, że czegoś nie opodatkowałam, a kwota tego nie opodatkowania
    została wzięta z rubryczki podatek VAT należny), że nIP nieprawidłowy
    dla danego państwa. Okazało się, że panie mają rację, na Litwie mają
    inne numery, towar szedł do Łotwy i tamtejszy NIP był podany.

    zwroty z wewnątrzwspólnowotowego wyglądają wszędzie tak samo.
    Obsługiwane są przez ludzi, ktzy nie posiadając odpowiedniej wiedzy boją
    się na wszelki wypadek,że wszyscy próbują podatek wyłudzić.