    Subject: Re: Termin wykonania usługi, księgowania
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    From: Michał <n...@n...pl>
    Date: Mon, 28 Mar 2016 11:50:21 +0200

    W dniu 24.03.2016 o 18:50, Adam pisze:
    > Witam
    >
    > Pozwolę sobie nawiązać do mojego tematu i poprzedniego (odnośnie terminu faktury na
    przełomie miesiąca).
    > U mnie na razie to czysto teoretyczne rozważenie i postaram się uniknąć za wszelką
    cenę tego typu problemów.

    > Mamy sytuację, że otrzymuję (wygrywam) kontrakt (na usługę elektroniczna) w
    serwisie dla freelancerów. Jak wygląda proces:

    Nie odpowiem, bo nie chcę wprowadzać w błąd, tylko mi to
    przypomniało, jak kiedyś się zastanawiałem, czemu nie można
    było rozwiązać tego tak, że liczyłoby się to gdzie są pieniądze.

    Np. jak kupujący wpłaca, to ma koszt. Jak sprzedający dostaje
    kasę to ma przychód. Podobnie z VAT. Po co patrzeć na
    to czy usługa została wykonana albo czy faktura wystawiona?
    Byłoby to dla kogoś niekorzystne, bo nie dostrzegam takiej grupy?

    Przy okazji zlikwidowałoby problem konieczności płacenia VAT
    od nieopłaconej usługi.

    --
    Michał