    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Terminowość ZUS a bank pocztowy
    Date: Mon, 9 Feb 2009 19:35:30 +0000 (UTC)

    Osobnik posiadający mail c...@i...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Co gorsza większość tych opłacających gotówką na poczcie nie jest
    > świadoma faktu, że mają pozakładane konta w banku pocztowym.
    > Powypełniali jakieś papierki
    > przy pierwszej wpłacie i potem już tylko biegali z gotówką do okienka
    > zadowoleni,
    > że nie muszą zakładać rachunku, który by ich po zbójecku przy okazji
    > tych wpłat ograbił
    > (pewnie 3x5zł przelew papierowy do ZUS w marmurku+opłata za
    > prowadzenie min 10-15zł)

    po namysle ciagne temat dalej:

    czytam na stronie poczty:

    Konto Giro Składka służy wyłącznie do przelewania należności z tytułu
    składek ZUS oraz zobowiązań podatkowych.
    Konto Giro SKŁADKA prowadzone jest w PLN.
    Na koncie nie pozostaje saldo, ponieważ wpływy zostają *natychmiast*
    przekazane do ZUS lub Urzędu Skarbowego, a wpływy na rachunki inne niż
    składki ZUS oraz podatki zwracane są posiadaczom przekazem pocztowym.
    Środki pieniężne na koncie Giro Składka nie są oprocentowane.

    no i teraz tak:
    wplacam 15. danego miesiaca - kasa wplywa na moje giro konto i od razu
    przekazywana jest dalej - zgodnie z informacja, ze na koncie nie ma salda a
    kasa przekazywana jest natychmiast - potem nastepnego dnia lub pozniej bank
    pocztowy przekazuje te kase do ZUS.

    No i teraz zastanawiam sie, kidy w takim razie to moje giro konto zostało
    obciążone? Bo wychodzi mi ze jak najbardziej 15.
    Sytuacja analogiczna w mbank - robie przelew 15. o godzinie 23:00 - przelew
    zostanie wykonany dopiero 16. ale konto obciazone jest juz 15. - ergo
    wplata jest w terminie - oczywiscie zdaje sobie sprawe, ze trzeba to bedzie
    w ZUS wyjasnic, bo oni sami z siebie tego dobrze nie zaksięgują.

    Gdzie popełniam w swoim rozumowaniu bład? A moze nigdzie?

    "Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,
    że jego więzienna cela jest taka obszerna." Anthony de Mello SJ