  • 1. Data: 2009-02-08 18:49:35
    Temat: Terminowość ZUS a bank pocztowy
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Problem
    Mój wujek, prowadzacy DG, przyznał mi sie ze jakis czas temu będąc na
    wyjeździe wpłacał ZUS na jakiejs poczcie 15 danego miesiaca.
    Niestety potem chorujac nie dostał ani grosza, bo ZUS uznał, ze wplata
    weszła na ich konto nietermino tj 16.
    Jak jednak wiemy, wazny jest nie wplyw na konto ZUS, a data obciazenia
    rachunku.
    Jak wyglada to w przypadku wplaty na poczcie?

    Jest Leżajsk, jest dobrze.
    Był Leżajsk, jest mi niedobrze.

  • 2. Data: 2009-02-08 18:57:09
    Temat: Re: Terminowość ZUS a bank pocztowy
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Budzik wrote:
> [...]
    > rachunku.
    > Jak wyglada to w przypadku wplaty na poczcie?

    Nie ma czegoś takiego jak "wpłata na ZUS na poczcie".
    Składając blankiet wpłaty na ZUS otwiera się "domyślnie" konto w Banku
    Pocztowym i z tego rachunku realizowane są przelewy do ZUS.
    Zgodnie z regulaminem banku - przelew następuje pewnie
    dnia następnego po wpłacie.

  • 3. Data: 2009-02-08 19:19:27
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > wyjeździe wpłacał ZUS na jakiejs poczcie 15 danego miesiaca.
    > Niestety potem chorujac nie dostał ani grosza, bo ZUS uznał, ze wplata
    Istnieje coś takiego jak termin wpłaty powodujący nieważność, istnieją
    opłaty za nieterminowe wpłacenie. Jeśli wpłaty są nieważne to pewnie takie
    nieważne wpłaty trzeba wycofać. Co by się na przykład stało, jakby ktoś na
    początku nieważnie wpłacił, a potem przez wiele lat opłacał i o niczym nie
    wiedział. Każdy stara się terminowo odbierać należności, ale nie popadajmy w
    przesadę.

  • 4. Data: 2009-02-08 20:21:07
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@i...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Nie ma czegoś takiego jak "wpłata na ZUS na poczcie".
    > Składając blankiet wpłaty na ZUS otwiera się "domyślnie" konto w Banku
    > Pocztowym i z tego rachunku realizowane są przelewy do ZUS.

    tak wiem.
    Nijak nie jest to odpowiedzia na moje pytanie.
    To o czym piszesz to strona formalna, technicznie natomiast wplaca sie ZUS
    na poczcie. :)

    > Zgodnie z regulaminem banku - przelew następuje pewnie
    > dnia następnego po wpłacie.

    No toz wlasnie sie pytam, jak poczta postepuje.
    Czy moze zalezy to od godziny wysłania czy od czegos innego.
    Czy moze, tak jak np. w mbanku - nie ma to znaczenia i data podbita na
    kwitku = data wysłania (pomijam to co zus sobie odnotował w swoich
    systemach komputerowych)

    "Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki
    nie przekonam się, co mówię?" E.M. Forster

  • 5. Data: 2009-02-08 20:21:09
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > opłacał i o niczym nie wiedział. Każdy stara się terminowo odbierać
    > należności, ale nie popadajmy w przesadę.

    czytajac twój post wpadam w kompleksy - bo nic z tego nie rozumiem.
    Mozesz wyjasnic jak 7 latkowi? Ale bez tekstów typu "nie popadajmy w
    przesade" bo moim zdaniem to ZUs popada w przesade odmawiajac wyplaty
    zasiłku np. za niedoplate w wysokosci 50 gr czy tez wlasnie za jednodniowe
    spoźnienie z platnoscia. W koncu ZUs to nie jakas prywatna firma - zostali
    powolani po to aby uczciwie dzielic nasze pieniadze - takie postepowanie
    srednio mi sie wydaje uczciwe - wiec nie przesadzajmy! :)

    "Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie"

  • 6. Data: 2009-02-08 20:43:22
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    wiadomości news:08022009.73AD320F@budzik61.poznan.pl...

> [...]
    > powolani po to aby uczciwie dzielic nasze pieniadze - takie postepowanie
    > srednio mi sie wydaje uczciwe - wiec nie przesadzajmy! :)

    Pewnie, ze nie jest uczciwe. Ale neistety zgodne z prawem.
    Sa plany, by chorobowe w DG bylo obowiazkowe - dla tych, co nei placa, to
    zmiana na niekorzysc. Tym co placa, pewnie sie poprawi komfort, bo za
    przerwe w oplacaniu skladek *obowiazkowego* ubezpieczenia, nie powinno byc
    przerwy w ciaglosci.
    Inna sprawa, ze suma sumarum nie wiadomo, czy ZUSowi sie taka zmiana suma
    sumarum oplaci.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2009-02-08 20:45:13
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Budzik wrote:

> [...]
    > Czy moze, tak jak np. w mbanku - nie ma to znaczenia i data podbita na
    > kwitku = data wysłania (pomijam to co zus sobie odnotował w swoich

    A Tobie Budziku Internet wczoraj podłączyli? :-)
    Przecież napisałem, że zgodnie z regulaminem.
    http://www.poczta-polska.pl/Uslugi/?U=DlaFirmy&DF=Fi
    nanse&F=Giro

  • 8. Data: 2009-02-08 20:45:34
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]

    zmiana na niekorzysc. Tym co placa, pewnie sie poprawi komfort, bo za
    przerwe w oplacaniu skladek *obowiazkowego* ubezpieczenia, nie powinno byc
    Inna sprawa, ze nie wiadomo, czy ZUSowi sie taka zmiana suma
    sumarum oplaci.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2009-02-08 22:51:07
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@t...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

> [...]
    > to zmiana na niekorzysc. Tym co placa, pewnie sie poprawi komfort, bo
    > za przerwe w oplacaniu skladek *obowiazkowego* ubezpieczenia, nie

    zadne spoznienie nie powinno powodowac jakiegos braku ciaglosci - przeciez
    to jawne oszustwo.
    Spóźniam sie - place odsetki.
    Jakie dodatkowe kary?
    szkoda, ze u nas tak jest...

    > Inna sprawa, ze nie wiadomo, czy ZUSowi sie taka zmiana suma
    > sumarum oplaci.

    ZUSowi czyli komu? Kto to jest ten ZUS? :)

  • 9. Data: 2009-02-08 22:51:07
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@i...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > A Tobie Budziku Internet wczoraj podłączyli? :-)

    jakby mi podlaczyli wczoraj to moze naiwnie wierzyłbym ze znajde jasna
    odpwiiedz na tak zawiłe pytanie bezposrednio na stronie poczty.
    Jak widac - zgubiła mnie rutyna :)

    > Przecież napisałem, że zgodnie z regulaminem.
    > http://www.poczta-polska.pl/Uslugi/?U=DlaFirmy&DF=Fi
    nanse&F=Giro

    dzieki, choc liczyłem ze przekazuja od razu.
    Szkoda.

    "TPSA - to ludzka rzecz okradać"