    From: "wektor" <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Teściowie <--> Zięć + Córka a darowizna mieszkania
    Date: Wed, 25 Apr 2007 21:35:27 +0200

    Użytkownik "Marcin Magiera" <l...@a...UZYJ.LUSTRA.PL> napisał
    w wiadomości news:adw5nk31p16e.jj8dsnru7f4t$.dlg@40tude.net...
    > Witam,
    >
    > Jak to w końcu jest w tym roku z darowizną mieszkań i podatkiem od
    tej
    > darowizny naliczanym? Teściowie chcą "przepisać" mieszkanie na nas
    (czyli
    > na córkę i jej męża - czyli na mnie), ale coś nam się obiło o uszy,
    że w
    > takim wypadku trzeba będzie zapłacić podatek od darowizny. Podobno
    gdyby
    > było mieszkanie przepisane tylko na córkę, to tego podatku by nie
    było.
> [...]

    Pytaj w Urzędzie Skarbowym. Ale darowizna dla córki (chyba do
    1.000.000 zł) od tego roku jest nieopodatkowana, natomiast dla Ciebie
    od teściów nieopodatkowana jest darowizna w kwocie ok. 9.600 zł raz na
    5 lat i prawdopodobnie na mieszkanie jeszcze raz taka kwota ok. 9.600
    zł raz na 5 lat. Natomiast od reszty darowizny trzeba zapłacić
    podatek.
    Bez wizyty w urzędzie skarbowym się nie obejdzie, ponieważ darowizna
    dla córki, jak i dla Ciebie musi być zgłoszona w urzędzie skarbowym na
    odpowiednim druku, z dokumentacją darowizny (termin 30 dni lub 14 dni)
    i ewentualnie musi być zapłacony podatek (od Twojej części).

    Pozdr

    --
    wa