  • 11. Data: 2002-12-29 22:27:32
    Temat: Re: Trzy pytania przyszlego podatnika VAT
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ppinq" <p...@h...pl> napisał w wiadomości
    news:02122923191994@polnews.pl...

    > Musze powiedzieć że nie wszędzie jest tak źle.
    > Zakładałem DG w grudniu i pani w okienku (US) sama sobie
    > uwierzytelniła kserokopie na podstawie orginałów.
    > Ale nie wiem czy ona była tak miła, czy jeszcze działały
    > jakieś stare przepisy.
    >
    > PinQ

    Teraz coś tak kojarze że i w moim us przy okienku gdzie sie takie sprawy
    załatwia wisiał karteluszek iż w raz z przedkładanymi dokumentami należy
    przynieść ich orygianły (do wglądu) ... będę się musiał dokładniej
    przyjrzeć

    Sark

  • 12. Data: 2002-12-30 06:47:34
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Sark napisał:
> [...]
    > załatwia wisiał karteluszek iż w raz z przedkładanymi dokumentami należy
    > przynieść ich orygianły (do wglądu) ... będę się musiał dokładniej

    Żeby nie byc gołosłowną - Ustawa o ewidencji i identyfikacji podatników
    i płatników, art. 5 ust. 4b
    "[...]Podatnicy prowadzący działalność gospodarczą dołączają do
    zgłoszenia identyfikacyjnego *uwierzytelnione* lub *urzędowo*
    *poświadczone* kopie dokumentów potwierdzających informacje objęte
    zgłoszeniem, w szczególności: wypisu z Krajowego Rejestru
    Sądowego, umowy spółki, dokumentu potwierdzającego uprawnienie do
    korzystania z lokalu lub nieruchomości, w których znajduje się
    siedziba, zaświadczenia o numerze identyfikacyjnym REGON, prokury. "

    Tak więc US PinQ-a był miły i postąpił wbrew ustawie.
    Nie wiem jak gdzie indziej, ale w Toruniu w obydwu urzedach wiszą kartki
    przypominające o konieczności składania uwierzytelnionych kopii.
    Próbowałam - nie ma zadnego potwierdzania przy okienku i żadnej dyskusji
    - zreszta takie potwierdzenie to nie jest ani uwierzytelnienie (to może
    notariusz) ani urzędowe potwierdzenie (to może tylko organ wydający
    dokument).

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 13. Data: 2002-12-30 09:27:45
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    >Żeby nie byc gołosłowną - Ustawa o ewidencji i identyfikacji podatników
    >i płatników, art. 5 ust. 4b
    >"[...]
    >Tak więc US PinQ-a był miły i postąpił wbrew ustawie.

    A może niektóre urzędy na dole są mądrzejsze niż te wszystkie
    posły i ministry które wymyślają takie głupoty ?

> [...]
    >- zreszta takie potwierdzenie to nie jest ani uwierzytelnienie (to może
    >notariusz) ani urzędowe potwierdzenie (to może tylko organ wydający

    A to przykre.
    Gdy odbierałem pierwsze papiery z wpisu do ewid. w UM to byłem
    zdziwiony, że dostaję je tylko w jednym egzemplarzu i pytałem czy
    w razie potrzeby mogą mi uwierzytelnić kserokopie.
    Pani zrobiła wielkie oczy i powiedziała, że niczego takiego nie
    praktykują.
    Na szczęście ich nie potrzebowałem, ale czy nie ma jakiegoś przepisu
    zgodnie z którym urzędy mają obowiązek uwierzytelniania dokumentów
    które same wydają ?

    PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 14. Data: 2002-12-31 00:35:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 29 Dec 2002, Miron wrote:

    >+ Użytkownik "maup" <k...@m...in.tarnow.pl> napisał w wiadomości
    [...VAT, KPiR...]
    >+ > > 1. Czy jesli firma mojej żony sprzeda mi na FV wystawioną z datą 31
    >+ > > grudnia 2002 zestaw komputerowy to będę mógł sobie odpisać
    >+ > > w styczniu 2003 VAT?
    >+ > > i wpisać go jako KUP mimo, że jescze nie byłem podatnikiem VAT?
    >+ > nie
    >+
    >+ Szkoda. Obiło mi się o uszy, że można dokonywać zakupów na poczet przyszłej
    >+ działalności.

    Mniej więcej dobrze słyszał(e/a)ś. Ale musisz rozdzielić:
    - kto kupuje; ty (jako osoba jeszcze *nie* prowadząca DG)
    możesz oczywiście kupić i później wprowadzić na ŚT.
    Tak samo jest z towarem handlowym (pamiętać o remanencie
    początkowym !).
    Jak kiedyś Orka zauważyła - dla wyposażenia (i materiałów)
    podstawy prawnej brak, czyli lepiej nie próbować.
    - VATu nie odliczysz, bo skoro kupujesz ty to nie da rady.

    Krótko mówiąc - nie ma sensu :] bo stracisz VAT !
    Oczywiście ŚT również nie wpisuje się wprost w KUP, tylko
    sporządza wpis w EŚT i to idzie w KUP :) że wspomnę
    dla porządku :)

    >+ Pozdrawiam

    Wzajem, Gotfryd

  • 15. Data: 2003-01-02 18:36:27
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > - zreszta takie potwierdzenie to nie jest ani uwierzytelnienie (to może
    > notariusz) ani urzędowe potwierdzenie (to może tylko organ wydający

    No więc przyjrzałem sie w US dokłaniej, jest wymienione to o czym wspominasz ale nie
    jest tak źle ponieważ poniżej jest tekst
    następny ze w okienku nr XX (stanowisko d/s NIP) dokonuje się takowego
    uwerzytelniania na podstawie oryginałow wyżej wymienionych
    dokumentów. Nie ma więc potrzeby korzystania z usług notariusza.

    Sark

  • 16. Data: 2003-01-02 18:48:12
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Sark napisał:
    (ciach o koniecznośc poświadczania dokumentów u notariusza)

> [...]
    > uwerzytelniania na podstawie oryginałow wyżej wymienionych
    > dokumentów. Nie ma więc potrzeby korzystania z usług notariusza.

    Który to US? Bo jak dotąd to pierwszy taki all-in-one.
    Wszystkie znane mi osobiście i ze słyszenia każą biegac do właściwych
    urzędów albo notariusza.
    Może się przeprowadzę? :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 17. Data: 2003-01-03 01:23:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Jan 2003, Maddy wrote:
    [...]
    >+ Który to US? [...]
    >+ Może się przeprowadzę? :-)

    Nawet byłoby niezłe...w kraju w którym można by
    się tylko śmiać z takiego pomysłu.
    U nas... Ech... :[

    Najlepszego Nowego Roku :) - Gotfryd