  • 1. Data: 2002-12-29 11:01:55
    Temat: umowa najmu ważne
    Od: "Piotr" <o...@e...pl>

    Chcę wynająć miejsce w szkole na stołówkę
    jest ono teraz zasypane ziemią .Jest to piwnica , którą trzeba zaadaptować
    na cele stołówki z zapleczem
    Byłaby to inwestycja w obcym środku trwałym .
    I teraz moje pytania:
    Jak ją zawrzeć aby:
    koszty poniesione na adaptację (około 150 tys.) można by było odliczyć od
    czynszu (sugestia władz szkoły to zwolnienie z czynszu przez 10 lat)
    Moim zdaniem nie jest to rozwiązanie optymalne gdyż:
    użytkowanie nieodpłatne na cele działalności gospodarczej wiąże się z tzw.
    utraconym przychodem, należałoby wówczas wliczać do przychodów ( patrz
    dochodów) wysokość czynszu w/g cen rynkowych obowiązujących w danym rejonie
    , branży ... a więc już podatek dochodowy
    Może więc rozliczać to w sposób kompensacyjny , tj. nakłady 150 000,
    dzierżawa np. w okresie 10 lat 100.000 , po zakończeniu trwania zwrot
    różnicy np.po amortyzacji .
    W jaki sposób zawrzeć umowę jeśli chodzi o czas jej trwania.
    Z tego co wiem, umów na czas określony nie wypowiada się .
    Ale jeśli w tym okresie nie będę mógł prowadzić tej działalności z różnych
    względów ?
    Jeśli zawrę umowę na czas nieokreślony, to władze szkoły mogą mi ją
    wypowiedzieć w każdym czasie. Czy można zróżnicować okresy wypowiedzenia ,
    np.
    wynajmujący 1 rok, najemca 3 mce ?
    Jak określić w umowie obciążenia podatkowe w podatku od nieruchomości np.
    wynikające z faktu, że szkoła nie jest jego płatnikiem, ale już dz.g. w niej
    prowadzona podlega temu podatkowi. Naturalnie nie jestem zainteresowany tym
    obciążeniem, a władze szkoły nie zdają sobie z tego sprawy .
    I jeszcze jedno prozaiczne pytanie : czym się różni umowa dzierżawy od
    najmu ?

    Liczę na współpracę w powyższej sprawie,
    szczegóły omówimy po odpowiedzi
    Piotr