  • 1. Data: 2002-12-28 19:29:39
    Temat: pierwszy PIT 5 w roku - za grudzień czy wcale??
    Od: "Waldi" <w...@i...pl>

    Co zrobić jeśli cały rok byłyu straty a dopiero w grudniu zysk podlegający
    podatkowi.

    To wystawić PIT 5 za grudzień czy wcale nie wystawiać w tym roku.

    A co sie z tym wiąże - w PICIE za 2002 zaznaczyć pole: PODATNIK SKŁADAŁ
    DEKLARACJE PIT5??

    I jeszcze:

    rozumiem że jak w listopadzie wyszło ze mam np. XXX PLN zysku, z czego
    wychodzi X podatku, ale po odjęciu zdrowotnego opłaconego od początku roku
    do skarbowego nic nie zostaje.

    Więc jakby jeszcze nie powstaje ten obowiązek podatkowy - to składać tego
    PIT5 czy nie??

  • 2. Data: 2002-12-28 22:17:29
    Temat: Re: pierwszy PIT 5 w roku - za grudzień czy wcale??
    Od: "Sark" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Waldi" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Co zrobić jeśli cały rok byłyu straty a dopiero w grudniu zysk
    podlegający
    > podatkowi.

    Czyli przez cały rok nie składałes PIT-5 bo nie musiałeś, dochód
    podlegajacy opodakowaniu pojawił sie dopiero w grudniu więc za grudzień
    żadnego PIT-5 nie wystawiasz i nie opłacasz podatku do 20 stycznia tylko
    rozlicasz to w PITcie rocznym np. PIT-32

    > To wystawić PIT 5 za grudzień czy wcale nie wystawiać w tym roku.
    Ne "wystawiać" ;)

    > A co sie z tym wiąże - w PICIE za 2002 zaznaczyć pole: PODATNIK SKŁADAŁ
    > DEKLARACJE PIT5??

    IMO tak bo byłeś do składania takiego druczka ale wyszo tak ze nie musiałeś
    (zgos\dnie z którymś tam punktem orynacji podatkowej)

> [...]
    >
    > rozumiem że jak w listopadzie wyszło ze mam np. XXX PLN zysku, z czego
    > wychodzi X podatku, ale po odjęciu zdrowotnego opłaconego od początku

    Jezeli tak to nic

    > Więc jakby jeszcze nie powstaje ten obowiązek podatkowy - to składać tego
    > PIT5 czy nie??

    No przecież napisałem wyżej że nie !! ;)))

    Sark

    --
    http://www.komrel.net - Twoj Serwer Sukcesu!

  • 3. Data: 2002-12-31 00:46:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 28 Dec 2002, Sark wrote:

> [...]
    >+ > wychodzi X podatku, ale po odjęciu zdrowotnego opłaconego od początku

    Sprawa była wałkowana :) - "na rozum" (i zdaniem co poniektórych
    USów) nie ma sensu. Ściśle literalnie... ustawodawca napisał
    co napisał[1], "podstawa podatku" *jest*, tylko podatku
    nie ma :]

    >+ Pozdrawiam

    ...i ja też - Gotfryd
    [1] czasem przytaczam taką konkluzję SN z któregoś
    rozstrzygnięcia: "najpierw liczy się wykładnia
    językowa" !

  • 4. Data: 2002-12-31 08:46:57
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > [1] czasem przytaczam taką konkluzję SN z któregoś
    > rozstrzygnięcia: "najpierw liczy się wykładnia
    > językowa" !

    Równiez bardzo istotne jest założenie "racjonalności ustawodawcy",
    co szczególnie mnie bawi gdy patrzę na skład naszego sejmu ;-)

    pozd.Pix

  • 5. Data: 2002-12-31 17:02:40
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

    > Sprawa była wałkowana :) - "na rozum" (i zdaniem co poniektórych
    > USów) nie ma sensu. Ściśle literalnie... ustawodawca napisał
    > co napisał[1], "podstawa podatku" *jest*, tylko podatku
    > nie ma :]

    Pamiętam jak weszła OP a ja poleciałem z zerowym pitem-5 za styczeń i
    zostałem odrzucony przez US. Pani usmenka powiedziała mi że nie przyjmie bo
    maja dosyć papierów i roboty i takie pity nie sa im potrzebne :))

    Sark

  • 6. Data: 2002-12-31 17:31:13
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    bo
    > maja dosyć papierów i roboty i takie pity nie sa im potrzebne :))

    He he... trzeba było wysłać pocztą :-))

    pozd.Pix