  • 1. Data: 2002-12-29 12:06:34
    Temat: Trzy pytania przyszlego podatnika VAT
    Od: "Miron" <m...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich,

    od 03 stycznia 2003 będę prowadził DG i mam w związku z tym trzy pytania do
    grupowiczów:

    1. Czy jesli firma mojej żony sprzeda mi na FV wystawioną z datą 31 grudnia
    2002 zestaw komputerowy to będę mógł sobie odpisać w styczniu 2003 VAT? i
    wpisać go jako KUP mimo, że jescze nie byłem podatnikiem VAT?
    a) jaką maksymalną wartośc może mieć ten zestaw aby 'wrzucić' go
    bezpośrednio w koszty?

    2. Czy mogę nie zgłaszać się do US, a tylko wysłać pocztą zawiadomienie o
    sposobie rozliczania się w 2003 roku oraz deklarację (bodajże VAT-1)
    wydrukowaną z programu 'Biuro Rachunkowe IPS'?

    3. Czy podobnie mogę postąpić z ZUSem wysyłając pocztą tylko ZUA i ZFA?

    Za odpowiedzi na moje trzy pytania serdecznie z góry dziękuję.
    Odsyłających mnie do Google informuję, że juz przeczytałem zawartość strony
    http://prawo.hoga.pl/poradnik/dzialalnosc_gosp.asp
    :)

    Miron

  • 2. Data: 2002-12-29 12:26:01
    Temat: Re: Trzy pytania przyszlego podatnika VAT
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    Miron wrote:
    > od 03 stycznia 2003 będę prowadził DG
    Wpis do ewidencji już załatwiony? Z jaką datą?

> [...]
    > 2002 zestaw komputerowy to będę mógł sobie odpisać w styczniu 2003 VAT? i
    > wpisać go jako KUP mimo, że jescze nie byłem podatnikiem VAT?
    nie

    > 2. Czy mogę nie zgłaszać się do US, a tylko wysłać pocztą zawiadomienie o
    > sposobie rozliczania się w 2003 roku oraz deklarację (bodajże VAT-1)
    > wydrukowaną z programu 'Biuro Rachunkowe IPS'?

    VAT-1 i VAT-R (plus załączniki jeśli okazałyby się konieczne). Poza tym
    musisz uiścić AFAIR 150 zł "wpisowego". Oprócz tego bedą chcieli wpis
    do, Regon i tytuł prawny do siedziby. Możesz pocztą, ale sugerowałbym
    jednak pofatygowanie się do US.
    O poinformowaniu US o sposobie rozliczania się z pdof oczywiście pamiętasz?

    > 3. Czy podobnie mogę postąpić z ZUSem wysyłając pocztą tylko ZUA i ZFA?
    Tak. Nawet jeżeli kwity zawierałyby błędy to termin się zalicza - co
    najwyżej bedziesz musiał odwiedzić ZUS i prostować.

    --
    = Pozdrawiam ================================ MauP ==
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =

  • 3. Data: 2002-12-29 13:00:10
    Od: "Miron" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "maup" <k...@m...in.tarnow.pl> napisał w wiadomości
    > Wpis do ewidencji już załatwiony? Z jaką datą?

    Mam się zgłosić do Urzędu Miejskiego po zaświadczenie 03 stycznia. Pisząc
    podanie napisałem datę 02 stycznia 2003 jako dzień rozpoczęcia działalności
    więc mniemam, że z taką własnie rozpocznę działalność.

    > nie

    Szkoda. Obiło mi się o uszy, że można dokonywać zakupów na poczet przyszłej
    działalności.

    > O poinformowaniu US o sposobie rozliczania się z pdof oczywiście
    pamiętasz?

    Tak, tak:)

    > Tak. Nawet jeżeli kwity zawierałyby błędy to termin się zalicza - co
    > najwyżej bedziesz musiał odwiedzić ZUS i prostować.

    Transakcję komputera chciałem przeprowadzić aby uratować koszty
    ubezpieczenia społecznego, które wpisywałem wprost do PIT-5, a dopiero
    czytając grupę kilka tygodni temu dowiedziałem się, że wpisując U. Sp.
    wprost w KUP mógłbym je wykorzystać w ewentualnej stracie na koniec roku...

    Miron

  • 4. Data: 2002-12-29 21:02:39
    Od: "Fires" <f...@a...com.USUN.pl>

    Użytkownik "maup" <k...@m...in.tarnow.pl> napisał w wiadomości
    > Miron wrote:
    [...]
    > musisz uiścić AFAIR 150 zł "wpisowego". Oprócz tego bedą chcieli wpis
    > do, Regon i tytuł prawny do siedziby.

    Hmm... podobno w tej chwili to już nie jest potrzebne (zasłyszane :-) ). Mam
    na mysli tytuł prawny do siedziby.

    Fires

  • 5. Data: 2002-12-29 21:07:41
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Fires napisał:
    > Użytkownik "maup" <k...@m...in.tarnow.pl> napisał w wiadomości

    > [...]
    >

    > Hmm... podobno w tej chwili to już nie jest potrzebne (zasłyszane :-) ). Mam
    > na mysli tytuł prawny do siedziby.
    Nie jest potrzebne w ewidencji, ale jest niezbędne w US. I nie ma zmiłuj
    - potwierdzone notarialnie, ew. umowe najmu robi sie w trzech
    egzemplarzach - dla najemcy, wynajmującego i US - wtedy dajemy oryginał
    i jest ok.
    To samo dotyczy wpisu do ewidencji i regonu - kopie dla US muszą byc
    potwierdzone notarialnie lub urzędowo (przez organ wydający dany
    dokument). Uraczyła nas tym ostatnia nowelizacja ustawy o ewidencji i
    identyfikacji podatników. Artykułu nie pomnę...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2002-12-29 21:26:24
    Od: "Fires" <f...@a...com.USUN.pl>

    [...]
    > Nie jest potrzebne w ewidencji, ale jest niezbędne w US. I nie ma zmiłuj
    > - potwierdzone notarialnie, ew. umowe najmu robi sie w trzech

    A w przypadku działalności (siedziby) we własnym mieszkaniu (własnościowe) -
    kserokopia aktu notarialnego wystarczy?

    Fires

  • 7. Data: 2002-12-29 21:29:07
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Fires napisał:
    > Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości
    > [...]
    >

    > A w przypadku działalności (siedziby) we własnym mieszkaniu (własnościowe) -
    > kserokopia aktu notarialnego wystarczy?
    Owszem - potwierdzona notarialnie :-((
    Po pare złociszów za stronę... :-((

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2002-12-29 21:46:29
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    Maddy wrote:
> [...]
    [....]
> [...]
    > dokument). Uraczyła nas tym ostatnia nowelizacja ustawy o ewidencji i
    > identyfikacji podatników. Artykułu nie pomnę...

    Od kiedy to weszło?? 14 listopada się odwieszałem (do VAT'u była nowa
    rejestracja) i wystarczyło zwykłe ksero (nawet nie pamiętam czy
    pokazywałem oryginały do wglądu czy nie). Fakt, że clou sprawy okazało
    się udowodnienie praw do lokalu - siedziby.
    Poza tym zacząłem się buntowac przeciwko ponownej opłacie rejestracyjnej
    i wątek się rozmył :>

  • 9. Data: 2002-12-29 21:49:22
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    Maddy wrote:

> [...]
    pokazywałem oryginały do wglądu czy nie). Fakt, że clou sprawy okazało
    się udowodnienie praw do lokalu - siedziby.
    Poza tym zacząłem się jeszcze buntowac przeciwko ponownej opłacie

  • 10. Data: 2002-12-29 22:19:19
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    >Owszem - potwierdzona notarialnie :-((
    >Po pare złociszów za stronę... :-((

    Musze powiedzieć że nie wszędzie jest tak źle.
    Zakładałem DG w grudniu i pani w okienku (US) sama sobie
    uwierzytelniła kserokopie na podstawie orginałów.
    Ale nie wiem czy ona była tak miła, czy jeszcze działały
    jakieś stare przepisy.

    PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl