    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: US - Zakup mieszkania, środki
    Date: Sun, 05 Dec 2004 09:09:08 -0600

    Stasiek G. wrote:

    > Może to głupie, ale:
    > - mogliście zbierać do skarpety przez całe życie - prawo tego nie zabrania,
    > US nie skontroluje :P
    Oczywiscie, ze nie, zapyta sie o dochody, odliczy powiedzmy 200 zł
    miesiecznie na koszy życia i wyjdzie mu, że żyją już jakieś 200 lat, że
    tyle uzbierali.
    Można tak powiedzieć, że uzbierali, tylko trzeba pokazać, że było z
    czego zbierać. A to raczej kiepsko widzę.

    > - mogły to być małe datki rodziny (komunia, imieniny, urodziny itp.) -
    > prawo tego nie zabrania, US nie skontroluje :P

    Darowizny się sumuje wiec i tak jest górna granica.

    Co prawda ciotka z ameryki może napisać oświadczenie, że z okazji ślubu
    podarowała im 50000 tyś zł, tylko od tego należało/ albo trzeba będzie
    zapłacić podatek teraz.

    > - nie będę pisał o możliwościach "podparcia się" nierządem :)))

    dlatego proponowałem jednak kogoś po fachu.