  • 1. Data: 2002-02-27 22:26:24
    Temat: US a zmiana miejsca zamieszkania
    Od: "Artur 'Zmechu' Prokopiuk" <z...@p...onet.pl>

    Witam!

    W lutym tego roku zmieniłem adres stałego miejsca zamieszkania, w związku
    z tym:

    * czy muszę ten fakt zgłosić nowemu (i staremu) Urzędowi Skarbowemu, czy
    też zostanie to wykonane, hmmm automagicznie (info z Urz. Gminy itp)?

    * czy ew. jest na to jakiś termin

    * czy obecny rok w 2003 będę się rozliczał w nowym US czy starym
    (formalnie cały styczeń 2002 byłem w starym US)?

    Za pomoc będę szczerze zobowiązany.

    Pozdrawiam
    Artur
    --
    http://BIOS.pl
    -> Medżik DiscoPolo Mejker: http://www.mdpm.bzi.pl/

  • 2. Data: 2002-02-28 18:25:19
    Temat: Re: US a zmiana miejsca zamieszkania
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a z...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    >
    > * czy muszę ten fakt zgłosić nowemu (i staremu) Urzędowi Skarbowemu,
    > czy też zostanie to wykonane, hmmm automagicznie (info z Urz. Gminy

    Musisz zgłosić nowemu US, jak nie prowadzisz DG to na druku NIP-3.
    Nowy powiadomi stary.

    > * czy ew. jest na to jakiś termin

    Najpóźniej złożenie deklaracji rocznej.

    > * czy obecny rok w 2003 będę się rozliczał w nowym US czy starym
    > (formalnie cały styczeń 2002 byłem w starym US)?

    W US na terenie którego mieszkałeś na końcu roku podatkowego - 31.12

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Argumentowi "Bo nie!" przeciwstawiam
    kontrargument "Bo tak!". Tomasz 'tsca' Sienicki

  • 3. Data: 2002-02-28 22:05:39
    Od: "Artur 'Zmechu' Prokopiuk" <z...@p...onet.pl>

    W poprzednim odcinku serialu pl.soc.prawo.podatki, Budzik
    <b...@p...onet.pl> napisał(a):

    > [...]

    Dziękuję!

    Pozdrawiam
    Artur

  • 4. Data: 2002-03-01 18:14:23
    Temat: Re: US a zmiana miejsca zamieszkania - dygresja
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Budzik wrote:

    > Osobnik posiadający mail'a z...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim
    > odcinku co następuje:

    > Musisz zgłosić nowemu US, jak nie prowadzisz DG to na druku NIP-3.
    > Nowy powiadomi stary.

    Ha! Teoretycznie tak, ale... (witajcie w radiu Erewań:)

    Mój mąż zmienił miejsce zamieszkania w środku roku, przerejestrował
    działalnośc, złozył wszystkie potrzebne nipy.
    Po miesiącu z okładem miał telefon ze starego US że nie złożył VAT-7.
    Napisał pisemko, wyjaśnił.

    Po roku okazuje sie że nowy urzad skarbowy nie może mu wydac zaswiadczenia
    o dochodach, bo go _nie ma_ w ewidencji.
    tzn. podatki są, pity, vaty są, ale jego jako takiego nie ma.
    Przez rok nikomu nie przeszkadzało że na konto przychodza bezpańskie
    pieniądze :-)
    Poprosili żeby złozył kopie tego nipu co go juz raz dostali, i na dokładke
    kopie oswiadczenia o wyborze formy opodatkowania na 2001r.
    Pani w jednym dziale miała go w swojej ewidencji, pani w drugim (piętro
    niżej) nie. Ale było za daleko żeby sie dogadały.
    A że zaświadczenie było nam pilnie potrzebne, więc złożyliśmy te kopie na
    odczepnego.
    Swoja droga fajną maja tam ewidencję. To ja sie nie dziwe że maja niska
    ściagalnośc podatków.
    Jak potrafia zgubic faceta między pietrami...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2002-03-02 00:13:31
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze m...@e...com.pl:

    > Ha! Teoretycznie tak, ale... (witajcie w radiu Erewań:)

    Jak mawiają - wyjątki są potwierdzeniem reguły :))

> [...]
    > działalnośc, złozył wszystkie potrzebne nipy.
    > Po miesiącu z okładem miał telefon ze starego US że nie złożył VAT-7.

    W przypadku VATowca zmiana miejsca zamieszkania nie ma znaczenia jeżeli
    chodzi o właściwość miejscową ;-P

> [...]
    > tzn. podatki są, pity, vaty są, ale jego jako takiego nie ma.
    > Przez rok nikomu nie przeszkadzało że na konto przychodza bezpańskie

    To bardzo dziwne, ponieważ zdaje się że US wzywają na podstawie takich
    przelewów bankowych

> [...]
    > niska ściagalnośc podatków.
    > Jak potrafia zgubic faceta między pietrami...

    To chyba nie do końca możliwe żeby jeden dział miał danego podatnika a
    drugi nie, ponieważ cały US ma jedną bazę komputerową. Może trzeba było
    sprawdzić czy czasami nie zgubili dokumentów rejestracyjnych - na to mi
    wygląda.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców,
    a każdy geniusz dzieckiem." Artur Schopenhauer