    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: US zwrócił za dużo kasy- co teraz??
    Date: Tue, 16 Aug 2005 22:47:57 +0200

    On Tue, 16 Aug 2005, msas wrote:

    > w na początku kwietnia (2005r) złożyłem PIT37 za ubiegły rok. Do zwrotu było
    > 310zł
    > Po dwóch tygodniach (w połowie kwietnia, przed upływem terminu złożenia
    > Pitów) złożyłem korektę do tego pitu. Do zwrotu było już 290 zł.
    >
    > Urząd skarbowy w maju przesłał mi przekazem pocztowym kwotę mi 308 zł
    > opisując na przekazie, że jest to zwrot podatku dochodowego.
    > Nie wiem z którego pita ta kwota się wzięła (!)

    ...tego co złozyłeś. 310 było ? - było.

    > i nie wiem czy jest to cała kwota nadpłaty czy potrącono za przekaz.

    ...potrącono. Za darmo jest tylko przekaz na rachunek bankowy.

    > Teraz dostałem od US upomnienie z wezwaniem do zwrotu 20 złotych wraz z
    > kosztami upomnienia i straszy mnie przy tym egzekucją długu.
    >
    > Pytania mam następujące do Szanownych Grupowiczów
    >
    > Jaki paragraf mówi o tym, że mam obowiązek zainteresować się czy kwota jest
    > prawidłowa a ewentualną nadpłate zwrócić bez wezwania?

    Przecież oni ci zwrócili według twojej deklaracji... a to że
    skorygowałeś to twoje zbójeckie prawo - ale skoro wyszło że w wyniku
    korekty masz dopłacić to IMO masz dopłacić.
    To NIE jest przypadek kiedy US "zwrócił ci za dużo" !

    > Czy przypadkiem nie ma tu winy US- (czytaj jakiejś urzędniczki), że zwrócili
    > mi kasą o którą nie prosiłem?

    IMHO nijak

    > Czy nie powinni grzecznie poprosić o zwrot pomyłkowo przelanych pieniędzy?

    Przecież NIE MA pomyłki - wykazałeś 310 zł ? - wykazałeś.
    To przelali.
    Z faktu że nim pieniądze doszły do ciebie NIE wynika że korekta
    twojej deklaracji "doszła" do właściwego miejsca US.
    Patrzę na to tak: zmień punkt siedzenia.
    Przyjmij że masz jakieś 50 000 PITów złożonych na kupkę i że w miarę
    czytania :) rozsyłasz przelewy komu trzeba.
    I że gdzieś w środu jest korekta do tego PITu który masz w ręce
    i wg którego chcesz zrobić przelew...
    Owszem, on PÓŹNIEJ dojdzie gdzieś do "teczki podatnika" :) i tam
    się pewnie z korektą spotka. Ale korekta w momencie wypłaty
    leżała "w stosiku do przejrzenia".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)