    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: UWAGA Pieprzony PIT-4 i likwidacja DG!!!
    Date: Thu, 31 May 2007 09:38:36 +0200

    On Thu, 31 May 2007, fart wrote:

> [...]
    [...]
    > Grzesss .... dokładnie tak
    > Post jest po to, żeby przestrzec innych przed pieprzonymi przepisami, za
    > które urząd może przywalić lub przypieprzyć.

    A jaka jest kara za składanie zbędnego papierka?

    > A swoją drogą, jak wcześniej napisałem urząd chce żebym świadomie kłamał go
    > a potem korygował pieprzone pity 4

    No napisał Ci, że PIT-4 *nie ma*!

    > ps.
    >
    > Czy mogę zaliczyć do kup wypłatę wypłaconą pracownikowi w dniu 09 maja jeśli
    > działalność została zakończona 30 kwietnia???

    A dlaczego by nie? Oczywiście nie da się "odzyskać z zaliczki", a jedynie
    z podatku.
    Tezy:
    - koszty ponoszone po uzyskaniu przychodu nie są niczym dziwnym.
    Wszelkie naprawy gwarancyjne i podobne przypadki przypadki na przykład
    - podatek rozlicza się rocznie
    - wtopić można na przełomie roku, bo tu koszty powstałe lub ujawnione
    w kolejnym roku trzeba mieć od czego odliczyć, albo wygenerują stratę
    wiszącą do kolejnego otwarcia DG :]
    I żeby jasność była - MOŻE być od czego odliczyć, pamiętamy że pomimo
    zamknięcia DG przychodem z DG jest sprzedaż np. środków trwalych z byłej
    DG!

    Krótko mówiąc - fakt, że DG została zakończona, IMO nijak nie rzutuje na
    to czy mogą powstać koszty i przychody z DG.
    Mogą.
    Dopóki były PITy-5 składało się taki "okazjonalny" PIT-5 i już.

    Teraz nic się nie składa, "rozliczy sie" do PIT-36/36L!

    > Jeśli znalazł by się sposób zaliczenia jej, to ..... ?????

    ...to cooooo??? :O

    pzdr, Gotfryd