  • 21. Data: 2003-01-25 14:51:20
    Temat: Re: Ub. zdrowotne
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Latet <N...@p...onet.pl> wrote:

    > Jesli chodzi o zdrowotne, to jest jasne.
    >
    > A z wypadkowym to tak nam namieszali, ze ja nic nie rozumiem.
    > Czy ktos mi moze podpowiedziec - ile (%) bedzie wynosci w lutym (za
    > styczen) skladka za wypadkowe dla placacego tylko za siebie w ramach
    > 1-os DG?
    > W styczniu (za grudzien) bylo 1,62%.

    "Znacznie" mniej bo tylko 1,93%.Piszę mniej bo mogłoby być więcej,prawda?

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 22. Data: 2003-01-28 00:06:00
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <c...@p...pl> napisał w wiadomości

    > "Znacznie" mniej bo tylko 1,93%.Piszę mniej bo mogłoby być więcej,prawda?

    Albo ja czegoś nie zauważyłem alby Ty wiesz znacznie więcej. na jakiej podstawie
    wyszło to 1,93 %. W "sprostowanym" załączniku nr 2
    (DU nr 203, poz.1720) nie ma w ogole takiej wartosci stopy procentowej składki.Jest
    tam wymienionych 29 grup działalności do których
    przynależność wybierasz na podstawie ustalonego kodu PKD. Z tego co Latet wcześniej
    pisał o swojej DG (usługi informatyczne wg
    PKWiU-->72.00.00)) to on się chyba łapie na KOD "K" i stawkę ma wtedy 1,2% czy
    obnizoną w stosunku do tej co do tej pory płacili
    wszyscy.

    Sark

  • 23. Data: 2003-01-28 00:27:18
    Od: "Ryszard G" <r...@w...pl>

    Użytkownik "Sark" > > >> Polecam

    > Albo ja czegoś nie zauważyłem alby Ty wiesz znacznie więcej. na jakiej
    podstawie wyszło to 1,93 %. W "sprostowanym" załączniku nr 2

    Cytat ze stronki ZUS:
    Od 1 stycznia 2003 r. składkę na ubezpieczenie wypadkowe w wysokości 1,93%
    podstawy wymiaru (tj. 50% najwyższej stopy procentowej ustalonej na dany rok
    składkowy dla poszczególnych grup działalności) opłacają:
    -płatnicy podlegający wpisowi do REGON, zgłaszający do ubezpieczenia
    wypadkowego nie więcej niż 9 ubezpieczonych

    Ryszard G.

  • 24. Data: 2003-01-28 09:31:33
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > -płatnicy podlegający wpisowi do REGON, zgłaszający do ubezpieczenia
    > wypadkowego nie więcej niż 9 ubezpieczonych

    THX, też byłem na tej stronce tylko najwyraźniej czytanie zaczałem od:
    "Krok 2 - Sprawdzenie, do jakiej grupy działalności należy płatnik (...)"

    niezauważając co napisano ciut powyzej:

    "Uwaga!
    Płatnik składek zgłaszający do ubezpieczenia wypadkowego co najmniej 10
    ubezpieczonych (według wyżej przedstawionej zasady wyliczenia) przechodzi do
    kroku drugiego." :))

    Dla zainteresowanych link:
    http://www.zus.pl/ref_99/porad12/porad12.htm#_I

    ---