  • 1. Data: 2003-02-25 17:48:23
    Temat: Ubezpiecz. zdr.w PIT-4 ponownie
    Od: "podatki" <k...@w...opole.pl>

    Witam
    Pozwole sobie zaczac watek od nowa bo do starego moze nikt juz nie zajrzy,
    zwlaszcza ze nie bylo tam dyskusji
    Cytat:
    > czy w deklaracji pit-4 w rubryce"ubezpieczenie zdrowotne"
    > pobrane - wpsuje 8%
    > odliczone- owe 7,75%

    Tak.

    Dzis w US poinformowano mnie, ze i "pobrane" i "odliczone" winno byc 7,75%
    bo reszte podatnik placi sobie sam bez zadnego odliczenia.

    Tyle wiem i nie komentuje.
    Pozdrawiam wszystkich Krzysztof Magiera

  • 2. Data: 2003-02-25 18:11:51
    Temat: Re: Ubezpiecz. zdr.w PIT-4 ponownie
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    podatki chwycił(a) pióro i napisał(a):
    > Dzis w US poinformowano mnie, ze i "pobrane" i "odliczone" winno byc
    7,75%
    > bo reszte podatnik placi sobie sam bez zadnego odliczenia.

    To ja skomentuję.Wydaje się to logiczne.Kto jest przeciwnego zdania?

    --
    Jacek

    Niczyje życie, zdrowie ani mienie nie jest bezpieczne, gdy obraduje Parlament!!

  • 3. Data: 2003-02-25 18:52:21
    Od: "Atomek" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "podatki" <k...@w...opole.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Dzis w US poinformowano mnie, ze i "pobrane" i "odliczone" winno byc 7,75%
    > bo reszte podatnik placi sobie sam bez zadnego odliczenia.

    ==============================
    To po co te dwie rubryki skoro zawsze będzie to samo?

    Tomek A.

  • 4. Data: 2003-02-25 20:11:48
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Atomek chwycił(a) pióro i napisał(a):
    > ==============================
    > To po co te dwie rubryki skoro zawsze będzie to samo?

    Nie zawsze musi być tak samo.Płatnik może nie mieć kasy na wyplaty i
    odliczyć odliczy -owszem ,ale nie pobierze, bo nie będzie miał z czego.

  • 5. Data: 2003-02-25 21:41:49
    Od: "Atomek" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <c...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Nie zawsze musi być tak samo.Płatnik może nie mieć kasy na wyplaty i
    > odliczyć odliczy -owszem ,ale nie pobierze, bo nie będzie miał z czego.

    =======================
    cos mnie to nie przekonuje. Jak nie ma kasy na wyplaty, to nie ma wyplaty,
    jak nie ma wyplaty to nie ma podatku, nie ma podatku to nie ma zdrowotnego.

    "pobrał" rozumiem przez to - zabrał pracownikowi
    "odliczył" rozumiem - pomniejszył zaliczkę na podatek

    W pit-11 jest jeszcze lepiej

    a)pobrane (8%)
    b)pobrane i podlegajace odliczeniu do 7.75 (7.75%)
    c)faktycznie odliczone (do wysokości podatku)

    czyli jak - w pit-4 jest a) i c) czy b) i c)

    zastanowmy sie jeszcze poco te informacje sa, mnie nic nie przychodzi do
    glowy. Co z tego ma wiedziec US? i do czego te informacje maja mu sluzyc.

    Tomek A.

  • 6. Data: 2003-02-26 13:27:53
    Od: "j23" <w...@s...com.pl>

> [...]
    > Cytat:
    >
    > Dzis w US poinformowano mnie, ze i "pobrane" i "odliczone" winno byc 7,75%

    To nie pierwszy raz US informuje, ale jesli myslisz, ze nie zostaniesz
    ukarany jesli bedziesz postepowal zgodnie z informacjami z US, to sie bardzo
    mylisz. Ten sam US moze Cie ukarac za to, ze wypelniles PIT-a zgodnie z ich
    informacjami.

    > bo reszte podatnik placi sobie sam bez zadnego odliczenia.

    Niestety nieprawda. 0,25% PŁATNIK podatku (nie podatnik) ma obowiazek pobrac
    od PODATNIKA i przekazac do ZUS. Podatnik w zadnym wypadku nie moze sam
    sobie zaplacic tej czesci ubezpieczenie zdrowotnego.

  • 7. Data: 2003-02-26 14:22:10
    Temat: Odp: Ubezpiecz. zdr.w PIT-4 ponownie
    Od: "HANIA" <h...@w...pl>

    > Dzis w US poinformowano mnie, ze i "pobrane" i "odliczone" winno byc 7,75%
    > bo reszte podatnik placi sobie sam bez zadnego odliczenia.
    >
    > Tyle wiem i nie komentuje.

    Troszkę namieszałeś tą wypowiedzią. W US w Rzeszowie to było tak. Pani w
    informacji informowała, że należy wpisać w obu pozycjach zdrowotne w wys.
    7,75% (tak było ok. 10 lutego). 20 lutego gdy stała kolejka przy okienku co
    by oddać Pita okazywało się że to nie tak i że należy wpisać pobrane - 8%,
    odliczone 7,75 %. Ci którzy się pospieszyli, i złożyli wcześniej pita (źle
    wypełnionego) teraz muszą zrobić korekty, a co za tym idzie wytłumaczyć się
    z tego.
    Pozdrawiam
    Hania

  • 8. Data: 2003-02-26 18:24:49
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

> [...]
    wyplaty,
    > jak nie ma wyplaty to nie ma podatku, nie ma podatku to nie ma

    Zgodzę się że jak nie ma to nie ma, ale firmy wynagrodzenia naliczają i
    nie płacą (płacą np zaliczkowo).Płaca naliczona idzie w koszty a składki
    się nie odprowadza, ot choćby górnictwo, PKP i inne wspaniałe firmy

    > "pobrał" rozumiem przez to - zabrał pracownikowi
    > "odliczył" rozumiem - pomniejszył zaliczkę na podatek

    Zgoda.A czy mógł odliczyć i nie pobrać? Moim zdaniem mógł (choć to jest
    bezprawne działanie).Nie każdy jednak bezkarnie może.

    > zastanowmy sie jeszcze poco te informacje sa, mnie nic nie przychodzi
    do
    > glowy. Co z tego ma wiedziec US? i do czego te informacje maja mu
    sluzyc.

    Też chciałbym to wiedzieć.Przypuszczam tylko że to tak na wszelki
    wypadek.

  • 9. Data: 2003-02-26 21:17:29
    Od: "podatki" <k...@w...opole.pl>

    > Troszkę namieszałeś tą wypowiedzią

    Nie chcialem namieszac ( ostatnio to domena prawodawcow ).
    Pozdrawiam Wszystkich w sloneczny ten dzien Krzysztof Magiera

  • 10. Data: 2003-02-26 21:25:59
    Od: "Wieslaw Tomczak" <t...@q...pl>

    > 7,75%
    >
    > To ja skomentuję.Wydaje się to logiczne.Kto jest przeciwnego zdania?

    Przeciez wyraznie jest napisane - pobrane (pobrano podatnikowi 8%)
    - odliczone (odliczono podatnikowi 7,75%)
    podatnik sam nie zapłacił ani grosika, pieniadze szły przez płatnika
    pozdrawiam
    WT