    From: "marlo" <g...@h...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Udokumentowanie zakupu
    Date: Tue, 7 Sep 2004 22:04:57 +0200

    Użytkownik "Wtorek" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:chjklt$8sg$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Prowadzę od niedawna DG.
    > Trafił mi się klient na maszynę do obróbki drewna, którą mam od ponad 20
    > lat.
    > Na zakup tej maszyny nie mam żadnych "papierów". Nie jest ona też środkiem
    > trwałym w mojej firmie, ani nie jest nawet używana od dobrych 10 lat.
    Klient
    > chce koniecznie fakturę VAT.
    >
    > Mam pytanie: czy wolno mi sprzedać tę maszynę wystawiając fakturę VAT z
    > mojej firmy, skoro nie mam jej "na stanie"? Księgowa proponowała umowę
    kupna
    > sprzedaży, ale klient nie chce żadnej umowy tylko fakturę.

    Zdaje się, że księgowa ma rację. Wg mnie jest to jedyna możliwośc sprzedaży
    maszyny. Faktury niestety nie możesz wystawić ponieważ maszyna nie jest
    zwiazana z Twoja firmą w żaden udokumentowany sposób (jesli sie myle to
    proszę o sprost.). Jesli Twojemu kontrahentowi zależy na fakturze sprzedaj
    mu uslugę za równowartośc tej maszyny. Chyba, że zależy mu na amortyzacji
    ST - to wtedy klapa.
    Pozdrawiam - Marcin