  • 1. Data: 2002-11-29 09:07:24
    Temat: Udziałowiec w z o.o. i działalność gospodarcza
    Od: "Wojciech W." <o...@-...onet.pl>

    Witam,

    Taka konfiguracja. Osoba jest udziałowcem w spółce z o.o. i pobiera
    dywidendy. Od tego normalnie odprowadzene są ZUSy i inne "bajery" (PIT5 - to
    jest jasne).

    Jednocześnie ta osoba ma własną działalność gospodarczą. Płaci cały ZUS czy
    tylko składkę zdrotowną? Jak to jest?

    Wojtek

    ---

  • 2. Data: 2002-11-29 10:23:35
    Temat: Re: Udziałowiec w z o.o. i działalność gospodarcza
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech W." <o...@-...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:as7aoe$r7f$1@news.tpi.pl...
    > Witam,
    >
    > Taka konfiguracja. Osoba jest udziałowcem w spółce z o.o. i pobiera
    > dywidendy. Od tego normalnie odprowadzene są ZUSy i inne "bajery" (PIT5 -
    > jest jasne).

    Mozesz bardziej przyblizyc kwestie ZUS i innych "bajerow" od dywidendy.

    Karol

  • 3. Data: 2002-11-29 11:08:17
    Od: "Marek Zachara" <m...@S...pl>

    > Mozesz bardziej przyblizyc kwestie ZUS i innych "bajerow" od dywidendy.
    >
    > Karol

    Chetnie rowniez poslucham - jak to sie szybko zmienia - tylko sie czlowiek
    odwroci od komputera a tu 'oZUSuja' mu dywidendy ;-))

    Marek

  • 4. Data: 2002-11-30 13:29:16
    Od: Magdalena Wołoszyk <g...@e...com.pl>

    Użytkownik Marek Zachara napisał:

    > Chetnie rowniez poslucham - jak to sie szybko zmienia - tylko sie
    czlowiek
    > odwroci od komputera a tu 'oZUSuja' mu dywidendy ;-))

    Nie nabijajcie sie z chłopaka, przeciez widac że zielonego pojęcia nie
    ma i tak sobie wykombinował bo cos gdzies usłyszał.

    Wojtku, primo po pierwsze - od dywidendy ze spółki z o.o. nie płaci sie
    zadnego zusu, opodatkowane to jest ryczałtowo 15%, PIT składa spółka
    zbiorczo za miesiąc w którym wypłacono dywidendę za wszystkich
    wspólników bez wymieniania po nazwisku i koniec (pomijam kwestie
    udziałowców - nierezydentów). Nie dostajesz żadnego pita rocznego i nie
    doliczasz tych dochodów do innych dochodów, nigdzie ich nie deklarujesz
    (no chyba że US sie przyczepi skąd masz pieniądze i wezwie do ujawnienia
    źródła).
    Dostajesz kwotę netto (brutto pomniejszona o podatek) i więcej cię nie
    interesuje.
    To sa dochody kapitałowe - nie ty pracujesz a pieniadze pracują i
    przynoszą zyski (lub nie, jak masz pecha :-))
    To troche tak jakbys miał akcje, obligacje albo jak odsetki w banku.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2002-12-05 16:02:47
    Od: "Wojciech W." <o...@-...onet.pl>

    Witam,

    Dzięki za miłe słowa ;-) Fakt, jestem w tym zielony :-)

> [...]
    > zbiorczo za miesiąc w którym wypłacono dywidendę za wszystkich
    > wspólników bez wymieniania po nazwisku i koniec (pomijam kwestie
    Wiadomo, że bierze się zaliczki na poczet dywidendy. Od nich też odlicza sie
    te 15%? Czy to nie ma znaczenia na "zewnątrz" firmy?

    > udziałowców - nierezydentów). Nie dostajesz żadnego pita rocznego i nie
    > doliczasz tych dochodów do innych dochodów, nigdzie ich nie deklarujesz
    O jak miło, to mi się nie będzie łączyć a celu podstakiwania na progach :-)

    > Dostajesz kwotę netto (brutto pomniejszona o podatek) i więcej cię nie
    > interesuje.
    Czyli pomniejszoną o te 15% o których wspominałaś?

    > To troche tak jakbys miał akcje, obligacje albo jak odsetki w banku.
    Czyli konkluzja - w działalności opłacam "cały ZUS"?

    Wojtek

    ---