    From: walfal <w...@p...neostrada.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ujawnienie srodka trwałego
    Date: Thu, 28 Nov 2002 00:39:12 +0100

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne napisał:

    > inwentaryzacji?
    >

    > Widzę że brak chętnych do komentowania... Mógłbyś spróbować
    > odszukać googlem "nieujawnione środki trwałe" ? Chodziło
    > o inny efekt :) (mianowicie: czy wolno wykorzystywać
    > własne [osobiste] składniki w DG) - i podpierałem się
    > jakimś wyrokiem (SN ?).
    > Brak powodu: ŚT kupuje się z pieniędzy już opodatkowanych
    > i amortyzuje później. Kwestią sporną może być tylko to,
    > czy mogą podlegać amortyzacji.
    > Nie wiem jak w PK, przy KPiR nie widzę powodu aby uznać
    > że właśnie dopiero co zostały przekazane do użytkowania :)
> [...]
    Sprawa opiera się na szczegółowym wyjaśnieniu przyczyny uprzedniego
    "ukrycia" środka trawałego. Możliwe jest kilka przypadków np.:
    - ujęto zakup w koszty i nie wprowadzono do ewidencji śr.trwałych
    - środek otrzymany nieodpłatnie
    - była sprzedaż lecz kontrachent nie odebrał środka trwałego
    - wytworzono środek trwały we własnym zakresie
    to tylko jedne z możliwości.
    Generalnie w najpopularniejszych przypadkach występuje przychód
    do opodatkowania lub zmiejszenie kosztów działalności.
    Czyli płaci się podatek.
    WitoldG.