    From: walfal <w...@x...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ujawnienie srodka trwałego
    Date: Wed, 04 Dec 2002 17:55:02 +0100

    Dnia 03-12-2002 19:44, Użytkownik .:: Wojtek ::. napisał:
    > Vat-u nie było. Była tylko wycena majatku tej firmy przez rzeczoznawce:) i
    > na tej podstawie nam sprzedali, więc chyba nie można tu mówić o darowiźnie.
    > Przecież zapłaciliśmy za całość, a jeżeli oni nie uwzględnili wszystkich ś.
    > trwałych w swoim protokole to chyba ich strata.
    Wyglada to tylko na brak formalny w protokole przekazania.
    Najsensowniej byłoby zrobić aneks do prot.przekazania. Gdyby jednak brak
    wyszczególnienia hali powodował trudności w wykazaniu, że jesteście
    jej właścicielami to sprawa się komplikuje - ale to już nie na moją głowę.
    > Tylko kto może się do tego
    > doczepić? W końcu użytkowaliśmy te środki trwałe i osiągaliśmy jakiś tam
    > przychód, a nie mieliśmy kosztów z tego powodu.
    Koszty to mieliście bo przecież zapłaciliście za ten majątek (w skład
    którego wchodziła również hala). Pytanie tylko czy prawidłowe?
    Jak zostały rozpisane poniesione wydatki? Czy ogół zapłaconej kwoty
    został "rozpisany" na inne zakupione łącznie z halą środki trwałe -
    następnie amortyzowane? Czy też część ceny zakupu trafiła w koszty za
    pośrednictwem innych kont?
    Po ustaleniu powyższego należałoby sporządzić poprawne rozliczenie
    poniesinych kosztów (z uwzględnieniem hali), rodzajów środków trwałych i
    ich odpisów amortyzacyjnych. Takie rozliczenie mogłoby być podstawą do
    dokonania korekt kosztów w minionych okresach.
    To chyba nie jest tak źle?
    Chyba jednak nie na tym polega ocena poprawności ewidencji kosztów.
    > Strasznie to poplątane!
    Ale da się wyprostować. Pozdrawiam WitoldG.