    From: "Daniel Chlodzinski" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ulepszanie komputera - amortyzacja?
    Date: Fri, 4 Apr 2003 10:35:02 +0200

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > On Fri, 4 Apr 2003, Daniel Chlodzinski wrote:

    > A bo w artukule ukryta została jedna dodatkowa myśl przewodnia
    > dotycząca ŚT :)
    > Chodzi o to, że kupując *nowy* sprzęt "na działalność" (czyli
    > na f-rze odbiorcą jest twoja nazwa DG) - możesz sobie wybrać
    > (do 3,5 kzł) jak go potraktować, a wyjdzie ci na na to samo:
    > czy do EW czy do EŚT masz 100% w KUP.
    > Natomiast jeśli chcesz włączyć do swojej DG *własny* sprzęt,
    > to są podstawy żeby zaliczyć go w ŚT i amortyzację uznać
    > za KUP, natomiast nie ma przepisu który pozwalałby uznać
    > za KUP takie wyposażenie !
> [...]

    Teraz rozumiem i ciesze sie ze tu napisalem bo juz mialem zamiar wpisywac
    moj stary kopmuter w EW i dawac go w KUP.
    Mam pytanie, jako ze musze dokupic drugi komputer to co bedzie lepszym
    rozwiazaniem - wpisanie go w EST czy w EW ? Zaznaczam ze jestem VAT'wcem,
    ten nowy komputer bede w przyszlosci chcial rozbudowac a dzialanosc moge
    zamknac za np rok i ow komputer przekazac na potrzeby wlasne. Co bedzie
    tanszym rozwiazaniem EST czy EW ( piszesz o podatku od wyposarzenia w
    przypadku zamykania dzialanosci ).

    Nasuwa mi sie jeszcze jedno pytanie i to dosc "specjalistyczne" :-)). Czy
    kupujac ten nowy komputer ( kupie czesci skladowe i sam wyprodukuje
    komputer ) musi on posiadac monitor ??? Mam zamiar uzywac do obu komputerow
    jednego monitora ( switch albo zdalne administrowanie przez sieci ) czy US
    nie przyczepi sie ze jedne z tych komputerow nie moze dzialac bo jest nie
    kompletny i jako taki nie moze sluzyc do uzyskania przychodu ??

    Daniel