    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ulga internetowa - pytanie
    Date: Tue, 28 Apr 2009 14:05:03 -0500

    Czabu wrote:

    > Korektę zrobi, ale co ma dopłacać, skoro jeszcze nie zwrócili? I ile te
    > odsetki wynoszą?

    A to za ten rok? To po kiego grzyba głowe zawracasz.
    Jak już wysłał pit, to niech zrobi teraz drugi jako korektę i po prostu
    wyśle z dołączonym wyjaśnieniem czemu robi korektę. Tylko niech się za
    dużo nie rozpisuje, bo się jeszcz US dowali.
    Krótko: "z powodu braku podstaw do odliczenia ulgi"

    Jak mu wyjdzie do dopłaty to dopłacić, czas jeszcze nie minął.
    Jak mu wyjdzie do zwrotu to czekać na zwrot.
    Jakby przysłali.przyslą zwrot z tego pierwszego pita, to po prostu
    odesłać z powrotem różnicę.

    I niech mu do głowy nie przyjdzie dopłacać np. ze swojego konta pit mamy.

    > Podatku za co? Darowiznę? Można to pewnie pod jakąś pożyczkę podciągnąć,
    > ale to chyba nie dotyczy najbliższych... A może jednak?

    dokładnie, za darowizne, pożyczkę, umorzony dług, wirtualny dochód od
    wynajmu mieszkania za darmo. wsztstko w tym kraju jest opodatkowane

    I tylko dlatego, że mały kwote i że w rodzinie to się US nie dowali.

    > Nie wiem, nie znam się na podatkach, itp. Próbuję jakoś logicznie to
    > wyjasnić. Np. umowa, że matka upoważnia syna do dokonania płatności
    > elektronicznej (syn jest tylko pośrednikiem), a pieniądze na to ona mu
    > przekazuje.

    nic z tego, nie masz dojscia do prezia, żeby ci wytłumaczył jak nie
    zapłcić podatku od własnych pieniędzy na koncie matki.

    gdyby on tą gotówką płacił na poczcie na jej nazwisko to jeszcze by
    przeszło.

    > Jednak dobrze robię, że żadnych ulg nie odliczam i moje rozliczenie robi
    > firma. Przynajmniej mam spokój i nie denerwuję się duperelami... ;-)

    I nic nie oszczędzasz na podatkach. Ale to dobrze. W sumie ktoś je musi
    płacić.