  • 1. Data: 2007-04-17 14:07:53
    Temat: Ulga na internet - które faktury się liczą?
    Od: gonzo_102 <g...@W...TO.o2.WYTNIJ.pl>

    Witam!

    Mam kilka pytań na temat odliczenia internetu w picie za 2006 rok:
    1) Czy jeżeli faktura wystawiona jest na dwie osoby (X i Y), jednak na
    dowodzie wpłaty występuje tylko jedna (X - właściciel konta bankowego z
    którego został dokonany przelew - konto jest wspólne i obie osoby mają do
    niego dostęp) to czy osoba Y może taką fakturę zaliczyć do swojej części
    Pita ([PIT37 + PIT0] - małżeństwo rozliczające się wspólnie)?
    2) Co decyduje o możliwości rozliczenia danej faktury: data wystawienia
    faktury, data płatności czy miesiąc w którym była świadczona usługa (dodam
    że mam kilka faktur z końca roku 2006, zapłaconych w 2007 i nie wiem czy
    one się też liczą czy już nie).

    Z góry dziękuję za pomoc

    gonzo_102

  • 2. Data: 2007-04-17 14:23:43
    Temat: Re: Ulga na internet - które faktury się liczą?
    Od: "Wojciech Kozlowski" <w...@w...pl>

    ad 1 liczą sie obie osoby X i Y, kazada może odliczyć
    ad 2 liczy się data płatnosci

    Użytkownik "gonzo_102" <g...@W...TO.o2.WYTNIJ.pl> napisał w
    wiadomości news:7dlsc31h9gm9$.10z44rhvdw9u8.dlg@40tude.net...

  • 3. Data: 2007-04-17 14:27:48
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 17 Apr 2007 16:23:43 +0200, Wojciech Kozlowski napisał(a):

    > ad 2 liczy się data płatnosci

    Nie. Nie liczy się data płatności podana na fakturze. Liczy się data
    rzeczywistej zapłaty.

  • 4. Data: 2007-04-17 18:37:04
    Temat: Re: Ulga na internet - które faktury sie licz??
    Od: "Wojciech Kozlowski" <w...@w...pl>

    tak miałem na mysli - data RZECZYWISTEJ płatnosci

  • 5. Data: 2007-04-17 20:36:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Apr 2007, Wojciech Kozlowski wrote:

    > tak miałem na mysli - data RZECZYWISTEJ płatnosci

    IMVHO jureq rozumie "płatność" tak jak ja - jako *zobowiązanie*,
    w odróżnieniu od zapłaty, czyli jego *realizacji*.
    Mało tego, magicy od języka (Rada Języka jest ustawowo wskazana
    do wykładni) rozumieją podobnie (jako "obowiązek" a nie "wykonanie"):
    http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=p%B3atno%B6%E6

    PODANIE: specsygnaturkę wrzucam :) i apeluję o rzut oka!

    > Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał

    O: Bo normalnie każdy czyta z góry na dół...
    P: Dlaczego ???
    O: Pisanie nad cytatem !
    P: Jakie są przykłady irytujących obyczajów niektorych newsowiczów ?

  • 6. Data: 2007-04-18 00:28:15
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "gonzo_102" <g...@W...TO.o2.WYTNIJ.pl> wrote in message
> [...]
    > niego dostęp) to czy osoba Y może taką fakturę zaliczyć do swojej części
    > Pita ([PIT37 + PIT0] - małżeństwo rozliczające się wspólnie)?

    Jakim dowodzie wpłaty ? :)
    Przecież na wyciągu bankowym raczej figurują oba nazwiska, a jak nawet nie,
    to chyba nie problem wykazać, że konto jest wspólne.