  • 1. Data: 2007-04-17 14:30:40
    Temat: Sprzedaż nieruchomości między firmami.
    Od: k...@t...pl (Lipas)

    Witam !

    Czy ktoś z szanownych grupowiczów mógłby rozwiać moje
    wątpliwości co do momentu powstania obowiązku podatkowego
    (a tym samym momentu wystawienia faktury) przy sprzedaży
    nieruchomości między firmami ?
    Transakcja podlega pod 22% VAT.
    Jedyny zapis ustawy dotyczący obowiązku w tym zakresie
    jaki znalazłem to zapis art. 19 ust. 10:
    "W przypadku dostawy towarów, której przedmiotem są lokale
    i budynki, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą otrzymania
    całości lub części zapłaty, nie później jednak niż 30. dnia,
    licząc od dnia wydania, z zastrzeżeniem ust. 13 pkt 10 i
    11."

    pkt 10 i 11 dityczy spółdzielni, więc nie ma tu
    zastosowania.

    Z tego zapisu wynika że decyduje zapłata lub wydanie
    nieruchomości. Czy zatem można przyjąć, że sam akt
    notarialny w którym następuje przeniesienie własności (jak
    również późniejszy wpis do Kw) nie powoduje żadnego
    obowiązku w podatku VAT ?
    Czyli że faktury wystawiam w dniach otrzymania części
    zapłaty i najpóźniej 30. dnia po wydaniu nieruchomości ?

    Z góry dziekuję za wszelką pomoc.

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas