  • 1. Data: 2007-04-17 13:42:14
    Temat: założenie drugiej firmy w rodzinie i transakcje między nimi
    Od: bdronka <b...@p...gazeta.pl>

    Witam!

    Mam nadzieje, że trafiłem na dobrą grupę (tematycznie)

    Sytuacja wygląda tak. Firma moich rodziców (A) będzie likwidowana. Przed
    jej zliwkidowaniem ja (syn) zakłam swoja firme (B). Przez pewnien czas
    będą istniały obie firmy. Swojego czasu prawo zabraniało sprzedaży
    artukułów z jednej formy do drugiej (gdy ich właścicielami byly osoby z
    najbliżeszej rodziny - moi znajomi zapłalici za to wysoką kare). Jak
    wygląda teraz ta sprawa?

    Chodzi o to, aby majątek firmy A wykupiła (odkupiła) firma B.

    pozdrawiam, starałem sie jak najdokładniej wytłumaczyć moje zapytanie,
    stąd byłem może zbyt drobiazgowy:)

  • 2. Data: 2007-04-17 14:00:00
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "bdronka" <b...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości news:

    > Swojego czasu prawo zabraniało sprzedaży
    > artukułów z jednej formy do drugiej (gdy ich właścicielami byly osoby z
    > najbliżeszej rodziny - moi znajomi zapłalici za to wysoką kare).

    Nie zabrania sprzedaży, tylko stosowania cen innych niż rynkowe.

  • 3. Data: 2007-04-17 14:24:03
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 17-04-2007 o 16:00:00 Cavallino <k...@...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "bdronka" <b...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Nie zabrania sprzedaży, tylko stosowania cen innych niż rynkowe.

    Nie zabrania stosowania cen innych niz rynkowe

  • 4. Data: 2007-04-17 14:45:51
    Temat: Re: za?o?enie drugiej firmy w rodzinie i transakcje mi?dzy nimi
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 17.04.2007 t...@o...pl <t...@o...pl> napisał/a:

    > Nie zabrania stosowania cen innych niz rynkowe

    No dobra. Pozwala organowi "urynkowić" wartość transakcji, jeśli uzna, że
    jest nierynkowa. IMHO pakowanie się w kłopoty.
    --
    Samotnik

  • 5. Data: 2007-04-17 20:19:40
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    > Nie zabrania stosowania cen innych niz rynkowe

    Jasne, formalnie nie, za to ich stosowanie dużo kosztuje.

  • 6. Data: 2007-04-17 20:31:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Apr 2007, t...@o...pl wrote:

    > Nie zabrania stosowania cen innych niz rynkowe

    No tak. Jak w skrajnym przypadku kogoś interesuje zapłacenie
    podwójnej wartości podatku od ceny rynkowej (a raczej obu
    podatków, i dochodowego i VAT) plus odsetki, to w sumie nie
    ma jak zaprzeczyć :)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2007-04-18 08:45:40
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 17-04-2007 o 22:31:49 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > No tak. Jak w skrajnym przypadku kogoś interesuje zapłacenie
    > podwójnej wartości podatku od ceny rynkowej (a raczej obu
    > podatków, i dochodowego i VAT) plus odsetki, to w sumie nie
    > ma jak zaprzeczyć :)

    Zgadza się :)

    Tak na marginesie jest takie coś jak częściowa odpłatność,
    wtedy urząd nalicza podatek od różnicy pomiędzy płatnością
    a wartością rynkową. Myślę że każdemu dałoby się tym dowalić
    jeśliby kraj był na krawędzi bankrutowa.