  • 1. Data: 2005-08-05 10:34:48
    Temat: Ulga na internet z innego kraju
    Od: "Miki" <m...@U...wp.pl>

    Witam
    Mam pytanie dotyczące odliczania internetu.
    Pracuje na kontarkcie i mieszkam we Francji, ale pieniądze dostaje z Polski
    i z podatku rozliczam się w Polsce (płatnikiem jest polska firma).
    Oficjalnie wynajmuję mieszkanie, mam też wykupioną usługę dostępu do
    Internetu.
    Czy rachunki za internet mogę odliczyć od podstawy opodatkowania?
    Żona też? (jest ze mną zameldowana)

    Pozdrówka
    Miki

  • 2. Data: 2005-08-05 11:50:33
    Temat: Re: Ulga na internet z innego kraju
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Miki wrote:
> [...]
    > Internetu.
    > Czy rachunki za internet mogę odliczyć od podstawy opodatkowania?

    Hmm, A masz fakture VAT na ten internet :)

  • 3. Data: 2005-08-05 12:22:23
    Od: "Miki" <m...@U...wp.pl>

    > Hmm, A masz fakture VAT na ten internet :)

    Mam, tylko że francuski :-)
    19.6%

  • 4. Data: 2005-08-05 12:54:56
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Miki wrote:

    > 19.6%

    a nam mowili, ze musimy rownac do UE i dlatego mamy 22%...
    No to jak to jest, skoro francuzi maja 19,6% He?
    Oni nie muszą równać? Nasze 7% bylo zle?

    --
    Fantastyczna czwórka (Fantastic Four) .......... http://tiny.pl/qg3r
    J. Pilch - Pod mocnym aniolem .................. http://tiny.pl/qg3f

  • 5. Data: 2005-08-05 13:13:41
    Od: "Damian" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Miki" <m...@U...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Internetu.
    > Czy rachunki za internet mogę odliczyć od podstawy opodatkowania?

    Witam,

    Wydaje mi się że niestety nie będzisz mógł skorzystać z tej ulgi
    podatkowej. Przyczyna tkwi w art 26 ust 7 pkt 1 ustawy o PDOF
    art 26...
    ust 7 ...

    1) w pkt 6a (ulga internetowa ;) ), odliczenie stosuje się, jeżeli wysokość
    wydatków została udokumentowana fakturą w rozumieniu przepisów o podatku od
    towarów i usług,

    Obawiam się, że francuska faktura nie spełnia tych kryteriów, przede
    wszystkim kwota podatku nie będzie wykazana w złotych polskich.

    Pozdrawiam

    Damian.

  • 6. Data: 2005-08-05 13:28:13
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Miki wrote:

    > Mam, tylko że francuski :-)
    > 19.6%

    A we Francji mają ulgę na internet ? :)

  • 7. Data: 2005-08-06 04:49:26
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Damian napisał:

> [...]
    >
    > Obawiam się, że francuska faktura nie spełnia tych kryteriów, przede
    > wszystkim kwota podatku nie będzie wykazana w złotych polskich.

    A ja bym już teraz zapytał o to US na piśmie za 5 zł i w przypadku
    negatywnej interpretacji szedł na udry. Jak dla mnie sytuacja jest
    analogiczna do akcyzowej przy samochodach używanych - nie można karać
    tylko dlatego, że ktoś ma miejsce zamieszkania w UE poza Polską. Jeśli
    dokument spełnia wymogi francuskiej ustawy o TVA to bym się bił do upadłego.

    pzdr

    Tomek

    Startuj z INTERIA.PL! >>> http://link.interia.pl/f186c

  • 8. Data: 2005-08-06 05:44:24
    Od: "Miki" <m...@U...wp.pl>

    > A we Francji mają ulgę na internet ? :)

    Nie wiem czy mają, ale Francuz zarabiający tyle co ja i z takim samym stanem
    rodziny płaci ok. 9-10% podatków, a ja średnio ok.30%.
    A żyję w tym samym kraju co on i koszty życia mam takie same.
    To tak żeby dać przykład pazerności polskiego fiskusa... :-(

    Pozdrawiam
    Miki

  • 9. Data: 2005-08-06 05:48:13
    Od: "Miki" <m...@U...wp.pl>

    > a nam mowili, ze musimy rownac do UE i dlatego mamy 22%...
    > No to jak to jest, skoro francuzi maja 19,6% He?

    Minimalny VAT jakie kraje UE mogą wprowadzić to AFAIR 15%.
    Niemcy mają chyba najniższy - 16% - i zobacz jak się rozwijają....
    Polska jest w górnej strefie - bije nas chyba tylko Dania, ale nie pamiętam
    dokładnie

    > Oni nie muszą równać? Nasze 7% bylo zle?

    Kiedy mieliśmy 7% VAT? 8-\

    Pozdrawiam
    Miki

  • 10. Data: 2005-08-06 05:48:54
    Od: "Miki" <m...@U...wp.pl>

> [...]
    > tylko dlatego, że ktoś ma miejsce zamieszkania w UE poza Polską. Jeśli
    > dokument spełnia wymogi francuskiej ustawy o TVA to bym się bił do

    Dzięki, spróbuje

    Pozdrówka
    Miki