  • Data: 2012-03-20 16:13:42
    Temat: Re: Ulga na złe długi raz jeszcze
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-03-20, Maciek <m...@n...pl> wrote:

    [...]

    > Możesz w skrócie napisać jak to wyglądało, co kontrolowano i jakich
    > błędów się dopatrzono - ot tak dla podatnika, który nigdy nie był
    > kontrolowany? :-)

    Ja zwroty VAT mam regularne (usługi dla UK), więc i parę kontroli było.
    - Przychodzi pan/pani, wręcza postanowienie o wszczęciu kontroli. [1]
    - Prosi (zazwyczaj) o dokumenty księgowe z okresu za który chcemy
    zwrot (u mnie kwartał): faktury + ewidencje
    - Prosi o książkę kontroli [2]
    - Przegląda
    - Zadaje pytania w stylu "a co to za wydatek", weryfikuje kontrahentów
    UE we VIES, prosi o umowy (np. najmu), takie tam

    Generalnie jak się prowadzi księgowość sumiennie, to większego
    problemu raczej nie będzie. :) Czynności sprawdzające są jak wyżej,
    tylko bez postanowienia o wszczęciu kontroli i bez wpisów do książki
    kontroli.

    [1] I tu uwaga: wolno im to zrobić "bez zapowiedzi" w przypadku
    zwrotów VAT - nie muszą uprzedzać
    [2] Tu wiem, że niewiele osób ma świadomość konieczności posiadania
    takowej :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl