  • 1. Data: 2004-01-28 10:19:52
    Temat: Ulga odsetkowa - kredyt w CHF
    Od: art<a...@p...com>

    W Urzedzie Skarbowym powiedziano mi, ze biorac kredyt
    mieszkaniowy w walucie innej niz zl (konkretnie w ubieglym roku w
    CHF) nie moge skorzystac z ulgi odsetkowej ??
    Z tego co przeczytalem na ten temat, ustawodawca nie ograniczyl
    udzielania i splaty kreduty wraz z odsetkami, od rodzaju waluty, co
    oznacza, ze kredyt zaciagniety w CHF czy innej walucie obcej podlega
    odliczeniu, jezeli oczywiscie bedza spelnione szereg warunkow (ksiega
    wiczysta, odsetki zaplacone i udokumentowane przez bank, ...).

    Proszę o pomoc, gdzy sam juz nie wiem, czy moge odliczac te
    odsetki??

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-01-28 16:10:06
    Temat: Re: Ulga odsetkowa - kredyt w CHF
    Od: "sia_ka" <s...@o...pl>

    Użytkownik "art" <napisał:

> [...]
    > wiczysta, odsetki zaplacone i udokumentowane przez bank, ...).
    >
    > Proszę o pomoc, gdzy sam juz nie wiem, czy moge odliczac te

    Z tego, co mi wiadomo, nie ma znaczenia, w jakiej walucie bierze się
    kredyt... Ale ważne jest, aby na zaświadczeniu z banku o wysokości spłaty
    odsetek w roku kalendarzowym waluta obca została przeliczona na złotówki po
    kursie z dnia w momencie regulowania raty.

    Ufff chyba zrozumiale :)
    (btw ważny jest akt notarialny i szereg innych warunków).

    Pozdrawiam
    sia_ka