    From: "Wioletta Bogusz" <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ulga rehabilitacyjna - rozliczenie roczne
    Date: Sun, 27 Apr 2003 19:39:27 +0200

    From: "Darek Łopucki" <d...@n...com.nospam-pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Sent: Sunday, April 27, 2003 6:59 PM
    Subject: Ulga rehabilitacyjna - rozliczenie roczne

    > Witam,
    >
    > Sytuacja:
    > - w czerwcu 2003 rodzi się dziecko z trwałą (operacyjną) wadą serca
    > - dopiero w październiku 2003 staje na komisji (komisje są średnio co 3
    > miesiące) zespołu ds orzekania o stopniu niepełnosprawności i otrzymuje
    > prawo do 18 miesięcznego zasiłku pielęgnacyjnego wraz z orzeczeniem o
    > czasowym uznaniu niepełnosprawności

    Myślę, że chodzi Ci o rok 2002.

> [...]
    > przywiezione).
    >Nie jest to co prawda rehabilitacja w czystym tego słowa
    > znaczeniu, ale to wszystko jest niezbędne w celu utrzymania i tak już
    > cięzkiego stanu zdrowia. Dziecko oczekuje na ciężką operację korygującą tę
    > wrodzoną wadę serca.
    > I druga część pytania: jeśli rodzice mają prawo do tej ulgi za 2002 rok to
    > czy w pełnej jej wysokości?? Czy pobierany zasiłek pielęgnacyjny
    "uszczupla"
    > wielkość takiej ulgi?? Czy jest jeszcze coś o czym rozliczający się

    Popatrz na link :
    http://podatki.onet.pl/1077698,plac_mniej.html
    teoretycznie można by było odpisać całą kwotę 2280 zł, ale ja bym nie
    ryzykowała, bo w razie kontroli trudno będzie wytłumaczyć wykorzystanie
    takiej kwoty na dojazdy w ciągu 3 miesięcy.. Lepszym rozwiązaniem jest
    policzyć ile było tych wyjazdów i jaki koszt się poniosło, żeby w razie
    czego można było to jakoś wytłumaczyć. Zasiłek pielęgnacyjny nie uszczupla
    tej kwoty. Nie jestem tylko pewna czy czasowe uznanie niepełnosprawności
    podchodzi pod tą ulgę. Ale myślę, że tak.
    Nie jest to rehabilitacja, ale są to niezbędne zabiegi lecznicze.Tyle wynika
    z mojej wiedzy.

    Wiola