    From: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ulga remontowa a kasa mieszkaniowa?
    Date: Wed, 17 Sep 2003 20:05:36 +0200

    Użytkownik "MS" <m...@p...com> napisał w wiadomości
    news:bk9hqf$gdb$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Ponieważ remont chcę częściowo sfinansować
    > środkami z kasy, a te mogę uzyskać najwcześniej dopiero w grudniu 2004,
    więc
    > mam zamiar wziąć kredyt pomostowy na remont, który to kredyt spłacę
    środkami
    > wycofanymi z kasy (jest to - o ile wiem - dopuszczalne).

    Sprawdz dokladnie przepisy.
    AFAIR mowa jest o splaaniu "kredytu przeznaczonego na cel mieszkaniowy".
    Musisz przypilnowac w banku, zeby wlasciwie okreslono cel kredytu.

    > Trochę to
    > skomplikowane i stąd moja wątpliwość: jak będą wyglądały moje rozliczenia
    > fiskusem za najbliższe lata. Czy ulga z tytułu osczędzania w kasie mieszk.
    > ma jakiś związek z ulgą remontową?

    AFAIR ulga na oszczedzanie w KM nie laczy sie z ulgą remontowa.

    > Czy nie jest tak, że przeznaczając
    > pieniądze z kasy m. na remont, tracę prawo, lub ograniczam wysokość jednej
    > tych ulg?

    AFAIK nie mozesz faktur "remontowych - ulgowych" sfinansowac pieniedzmi
    "ulgowymi z KM".
    Otrzymalbys w ten sposob 2x ulge podatkowa.

    Ale mozesz oczywiscie pieniedzmi z KM splacic kredyt, ktory przeznaczyles na
    sfinansowanie remontu "ulgowego".

    Pozdrawiam,
    Karol