  • 1. Data: 2003-09-17 11:49:47
    Temat: Ulga remontowa a kasa mieszkaniowa?
    Od: "MS" <m...@p...com>

    Witam wszystkich!
    Czy ktoś z szanownych grupowiczów, zorientowany w podatku od os. fiz. pomoże
    mi rozwiać taką oto wątpliwość:
    Otóż z racji tego, że w grudniu 2001 rozpocząłem oszczędzanie w kasie
    mieszkaniowej, nabyłem prawo do ulgi z tego tytułu - z czego z przyjemnością
    skorzystałem w rozliczeniach za lata 2001 i 2002 i mam zamiar korzystać w
    kolejnych latach. Załóżmy że okres oszczędzania wynosi 3 lata (a więc do
    listopada 2004r.). Tymczasem na wiosnę 2004r. mam zamiar dokonać remontu
    mieszkania (prawo do ulgi remontowej już nabyłem w tym roku - a więc mogę z
    niej korzystać do końca 2006r.). Ponieważ remont chcę częściowo sfinansować
    środkami z kasy, a te mogę uzyskać najwcześniej dopiero w grudniu 2004, więc
    mam zamiar wziąć kredyt pomostowy na remont, który to kredyt spłacę środkami
    wycofanymi z kasy (jest to - o ile wiem - dopuszczalne). Trochę to
    skomplikowane i stąd moja wątpliwość: jak będą wyglądały moje rozliczenia z
    fiskusem za najbliższe lata. Czy ulga z tytułu osczędzania w kasie mieszk.
    ma jakiś związek z ulgą remontową? Czy nie jest tak, że przeznaczając
    pieniądze z kasy m. na remont, tracę prawo, lub ograniczam wysokość jednej z
    tych ulg?
    Będę wdzięczny z wszelkie światłe wskazówki.

    Pozdrawiam.

    Michał

  • 2. Data: 2003-09-17 18:05:36
    Temat: Re: Ulga remontowa a kasa mieszkaniowa?
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "MS" <m...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
    środkami
    > wycofanymi z kasy (jest to - o ile wiem - dopuszczalne).

    Sprawdz dokladnie przepisy.
    AFAIR mowa jest o splaaniu "kredytu przeznaczonego na cel mieszkaniowy".
    Musisz przypilnowac w banku, zeby wlasciwie okreslono cel kredytu.

> [...]
    > fiskusem za najbliższe lata. Czy ulga z tytułu osczędzania w kasie mieszk.

    AFAIR ulga na oszczedzanie w KM nie laczy sie z ulgą remontowa.

    > Czy nie jest tak, że przeznaczając
    > pieniądze z kasy m. na remont, tracę prawo, lub ograniczam wysokość jednej
    > tych ulg?

    AFAIK nie mozesz faktur "remontowych - ulgowych" sfinansowac pieniedzmi
    "ulgowymi z KM".
    Otrzymalbys w ten sposob 2x ulge podatkowa.

    Ale mozesz oczywiscie pieniedzmi z KM splacic kredyt, ktory przeznaczyles na
    sfinansowanie remontu "ulgowego".

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 3. Data: 2003-09-18 08:20:18
    Od: "MS" <m...@p...com>

    Użytkownik "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    (...)
    > Ale mozesz oczywiscie pieniedzmi z KM splacic kredyt, ktory przeznaczyles
    na
    > sfinansowanie remontu "ulgowego".

    Tak też właśnie kombinuję. Ale jest jeszcze jedna wątpliwość:
    Czy dopuszczalna jest taka sytuacja, w której jedna osoba rozpoczyna
    oszczędzanie w kasie mieszkaniowej, druga osoba nabywa mieszkanie a
    następnie osoby te zawierają związek małżeński (bez rozdzielności
    majątkowej) i remontują to mieszkanie za pieniądze z kasy m.?

    Michał

  • 4. Data: 2003-09-18 09:40:49
    Od: "" <s...@b...pl>

    Witam

    W roku w którym wycofujesz pieniądze z KM ulgę remontową pomniejszasz
    o wykorzystaną ulgę w KM &#8211; ma to zapobiec podwójnemu odliczeniu ulgi.
    Można to łatwo obejść przedłuż umowę z KM do przyszłego roku.
    Jeśli nie przedłużysz umowy w KM to z ulgi remontowej odliczysz 0 zł.

    SJ

  • 5. Data: 2003-09-18 17:05:32
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik <s...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Można to łatwo obejść przedłuż umowę z KM do przyszłego roku.
    > Jeśli nie przedłużysz umowy w KM to z ulgi remontowej odliczysz 0 zł.

    Mozesz to przyblizyc.

    Odnosze wrazenie, ze piszesz o slynnym PIT-D, ktory został trochę błednie
    skonstruowany.
    A jak do tego ma sie slynna urzedowa interpretacja w wykonaniu pani
    wiceminister Ożóg ?

    Karol

  • 6. Data: 2003-09-18 17:07:48
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

> [...]
    > następnie osoby te zawierają związek małżeński (bez rozdzielności
    > majątkowej) i remontują to mieszkanie za pieniądze z kasy m.?

    Trzeba poszperac w ustawie o PDOF.
    Nie pamietam jaka teraz jest sytuacja dla małżenstw.
    Podejrzewam, ze jest to mozliwe, moga tylko byc jakies ograniczenia w
    wysokosci limitow z tytulu oszczedzania w KM przed slubem.

    Pozdrawiam,
    Karol