  • 1. Data: 2005-12-11 21:38:47
    Temat: Ulga remontowa a mąż z innym meldunkiem..
    Od: Ewa Drozd <a...@a...pl>

    Prowadzę działalność gospodarczą i jestem na podatku liniowym , ale
    niestety zrobiliśmy remont. MĄZ JEST ZAMELDOWANY GDZIE INDZIEJ, ale
    mieszkamy razem w domku jednorodzinnym.Czy ulga remontowa może być na
    męża. W świetle przepisów PRAWO DO LOKALU to również ..."inny stosunek
    zobowiązanego z którego wynika prawo podatnika do korzystania z budynku
    mieszkalnego ...."Bardzo, bardzo proszę o informację .
    Ewa Drozd
    www.firefox.pl

  • 2. Data: 2005-12-11 21:54:44
    Temat: Re: Ulga remontowa a mąż z innym meldunkiem..
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Ewa Drozd" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zobowiązanego z którego wynika prawo podatnika do korzystania z budynku
    > mieszkalnego ...."Bardzo, bardzo proszę o informację .

    Oczywiście, urzędu skarbowego nie interesuje zameldowanie, tylko faktyczne
    zameldowanie.
    Oczywiście wtedy lepiej wpisać prawdziwy adres zamieszkania w PIT - tak na
    wszelki przypadek i aby kłopotów uniknąć.

    Ale nawet niezależnie od tego - jak jest właścicielem domu, to i tak mógłby
    odliczyć jego remont, o ile chata nie jest na wynajem.

  • 3. Data: 2005-12-12 02:55:36
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Ewa Drozd wrote:
> [...]
    > zobowiązanego z którego wynika prawo podatnika do korzystania z budynku
    > mieszkalnego ...."Bardzo, bardzo proszę o informację .

    Można remontować to do czego ma sie tytuł prawny niezależnie czy się tam
    mieszka czy nie.
    Pytanie, czy on ma jakieś prawa do tego domku.

  • 4. Data: 2005-12-12 15:25:18
    Od: Ewa Drozd <a...@a...pl>

    witek napisał(a):

    > Można remontować to do czego ma sie tytuł prawny niezależnie czy się tam
    > mieszka czy nie.
    > Pytanie, czy on ma jakieś prawa do tego domku.

    Ma prawa jedynie wynikające z faktu mieszkania i trwania małżeństwa. Bo
    niestety w dokumentach własnościowych domu figuruję tylko ja.

    Ewa Drozd
    www.firefox.pl

  • 5. Data: 2005-12-12 16:14:42
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > Ma prawa jedynie wynikające z faktu mieszkania i trwania małżeństwa. Bo
    > niestety w dokumentach własnościowych domu figuruję tylko ja.

> [...]

    Wystarczy oświadczenie właściciela - nawet jeśli dom jest wyłaczony z majątku
    wspólnego małżonków (nabyty przed slubem)- o "zamieszkaniu męża i finansowaniu
    wydatków z majątku wspólnego lub odrębnego męża.
    I na wesoło ; małżeństwo to z całą pewnością "tytuł
    prawny" ........do ............wydawania kasy :-)
    I na "prawie" poważnie ; "tytuł prawny" to każdy (za
    przeproszeniem) "stosunek" prawny zobowiązaniowy - a taki , w tym przypadku ,
    bez wątpliwości występuje.

    pzdr-Kriss

  • 6. Data: 2005-12-12 22:03:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Dec 2005, Ewa Drozd wrote:

    > Ma prawa jedynie wynikające z faktu mieszkania i trwania małżeństwa.

    "Jedynie" powiadasz ?
    ...a możesz w archiwach poszukać haseł "KRIO" oraz "rodzinny
    i opiekuńczy" ?
    Bo ja zazwyczaj pytam dlaczego *ustawowe* prawo do lokalu bywa
    traktowane przez grupowiczów jako hm... "gorsze" niż byle świch
    papieru pt. "umowa użyczenia" na przykład.
    ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-12-12 22:06:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Dec 2005, Kriss wrote:

    > I na wesoło ; małżeństwo to z całą pewnością "tytuł
    > prawny"

    ...na wesoło jak na wesoło ;)
    Dlaczego:

    > I na "prawie" poważnie ; "tytuł prawny" to każdy (za
    > przeproszeniem) "stosunek" prawny zobowiązaniowy - a taki , w tym przypadku ,
    > bez wątpliwości występuje.

    ...nie pofatygowałeś się z podstawą prawną ??
    Leń ;) !
    [komentarz: ja wiem że wiesz, ale nie wszyscy czytają na bieżąco
    i nie każdy może skojarzyć że to NIE JEST DOWCIP]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)