    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ulga remontowa a ślub
    Date: Sat, 29 May 2004 20:35:07 +0200

    On Sat, 29 May 2004, leslaw wrote:

    >+ małżonkowie mogą rozliczać się wspólnie tylko za pelen rok trwania
    >+ małżeństwa .

    Prawda.

    >+ ślub w takiej sytuacji w 2004 spowoduje że nie bedziecie się
    >+ mogli rozliczać wspólnie

    Prawda.

    >+ ale to nie oznacza że wydatki na cele mieszkaniowe
    >+ i remonty nie będziecie mogli rozliczyć osobno -ważny jest jeden
    >+ warunek -tytuł do lokalu lub mieszkania .

    Możesz po polsku ?
    Proszę nie bić :) bo to JEST po zrozumiałe, tylko ilość negacji
    zaczyna przypominać ustawę o VAT :] i nie mam pewności że rozumiem
    tak jak chciałeś.
    Napisałeś że *będą mogli* rozliczać się osobno i *każdy* będzie
    mógł odliczyć cały limit. Powiadasz że tak jest ??
    Hm... Od kiedy ?
    +++
    10. Wysokość odliczeń od podatku, określona zgodnie z ust. 3 pkt 1 lit. a)
    i pkt 2, dotyczy łącznie obojga małżonków, z wyjątkiem małżonków, w
    stosunku do których orzeczono separację. Jeżeli małżonkowie:
    1) podlegają odrębnemu opodatkowaniu - odliczeń dokonuje się zgodnie z
    wnioskami zawartymi w zeznaniach rocznych bądź od podatku każdego z
    małżonków, w proporcji wskazanej we wniosku, bądź od podatku jednego z
    małżonków,
    2) przed zawarciem związku małżeńskiego, w okresie obowiązywania ustawy,
    korzystali z odliczeń od podatku na cele, o których mowa w ust. 1 pkt 1, o
    kwotę dokonanych odliczeń zmniejsza się kwoty odliczeń określone zgodnie z
    ust. 3 pkt 2,
    ---

    Jak dla mnie - kwoty "określone" zmniejsza się o *sumę* ich wydatków
    które były "dokonanymi odliczeniami".
    Znaczy, rozumiem że jeśli w poprzednich latach tego samego okresu
    skorzystali z ulgi to "już wykorzystanego" limitu im nie ma jak
    odebrać :), ale w tym roku w którym zawierają małżeństwo - muszą
    "wskazać proporcję". I już NIE mogą odliczyć "podwójnie".
    Gdzieś się mylę ??

    Tekst ustawy ze stanu na 31.XII.2004, bo AFAIK & AFAIR odliczenie
    przysługuje wyłącznie na mocy przepisów przejściowych i w "nowej"
    ustawie już go nie ma (jakbym się mylił to też dać znać !).

    I na deser: doprawdy jesteś odporny na "normalne" cytowanie ?
    Mi się nie chce przenosić cytatu poprzednika...

    pzdr, Gotfryd