    From: Andrzej<m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ulga remontowa a ślub
    Date: Tue, 19 Jul 2005 14:50:52 +0000 (UTC)
    Sender: u...@p...info

    No nie wiem....

    Przecierz prawo do lokalu mieliśmy przed ślubem i wydatki ponieśliśmy przed
    ślubem. Czyli prawo do ulgi nabyliśmy przed ślubem.

    Widziałem już interpretację, że zmiana stanu cywilnego nie powoduje zmiany praw
    nabytych (w tym wypadku prawa nabyte do ulgi).

    Poza tym dziwne to dla mnie uzasadnienie że małżeństwo składa jeden PIT D no to
    ma jeden limit ulgi.

    Ograniczenie do jednego limitu powinno wynikać z jakiegoś paragrafu i nawet
    wynika ale w sumie nie dokońca.
    Bo w obecnym sformułowaniu brzmi: Wysokość odliczeń od podatku,.... , dotyczy
    łącznie obojga małżonków"

    Biorąc pod uwagę moment nabycia prawa do ulgi/odliczeń (jak wyżej) należałoby
    je odczytywać : Małżeństwo, które remontuje jako małżeństwo (razem) ma jeden
    limit ulgi remontowej.

    Ale nie jestem prawnikiem więc mogę się mylić....

    Pozdrawiam,

    Andrzej

    -> http://usenet.pomocprawna.info